Facebook rozszerzył aż o 40 krajów opcję, która ma ułatwić użytkownikom poszukiwanie pracy na platformie a firmom pozwolić na publikowanie ofert zatrudnienia.
Facebook nie próżnuje i…zaczyna się specjalizować! Tym razem chodzi o…szukanie pracy.
Od zeszłego roku nowa funkcja była dostępna jedynie dla jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Teraz Facebook poinformował w komunikacie o jej wprowadzeniu w kolejnych 40 krajach.
Jak szukać pracowników?
https://www.facebook.com/facebook/videos/10157147673511729/
Jak szukać pracy?
https://www.facebook.com/facebook/videos/10157147675716729/
Możliwość na publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych za darmo oraz nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi kandydatami na określone stanowiska Facebook umożliwił już w lutym 2017 roku. Osoby zainteresowane pracą mogły w łatwy sposób aplikować również za pośrednictwem Messengera.
Vero – co to jest? Aplikacja chce walczyć z Facebookiem i Instagramem
Korzyści?
Zarówno funkcja umieszczania ogłoszenia, jak i składanie aplikacji mają być niezwykle proste i przejrzyste. Facebook wciąż dodaje nowe narzędzia, między innymi możliwość przeprowadzania rozmów o pracę czy ustawienie alertów przez użytkowników. Wszystko to, zdaniem ekspertów, ma być niezwykle korzystne dla małych i średnich firm. Rozważano na ten temat w kontekście potencjalnej konkurencji z Linkedin, jednak ten skupia się na dużych firmach.
Czy funkcja będzie dostępna w Polsce?
Serwis nie ujawnia szczegółowo gdzie na świecie użytkownicy będą mogli skorzystać z nowej opcji. Na liście nie ma jednak Polski. Pytanie dlaczego?
Rekrutowanie na Facebooku możliwości
Facebook poczynił już kolejne kroki w tym kierunku, jednak warto wspomnieć o możliwościach powszechnie dostępnych, a również przyczyniających się do możliwości umieszczania ofert i poszukiwania pracowników.
A konkretnie:
- możliwość założenia profilu firmowego na którym znajdą się informacje dotyczące życia w firmie, imprez integracyjnych, szkoleń oraz właśnie nowych ofert pracy
- zakładka z ofertami, dzięki której można szybko przejrzeć oferty pracy bez konieczności opuszczania portalu
- znajdowanie nowych pracowników poprzez polecenie i udostępnianie informacji o poszukiwaniach nowych osób do zespołu
- kampania rekrutacyjna, którą można wykupić. Dzięki temu w prawej kolumnie pojawi się kreacja reklamowa zachęcająca do udziału w rekrutacji oraz przekierowanie do formularza aplikacyjnego.
Gazety z ofertami pracy odchodzą do lamusa. Teraz zaczyna liczyć się tylko Internet. Mam nadzieję, że opcja na stałe zagości w Polsce w pełnym zakresie możliwości i pozwoli nam korzystać ze swoich zasobów. Obecnie musimy spokojnie obserwować dalszy bieg wydarzeń i korzystać z metod, które osiągalne były do tej pory.