Facebook w ciekawy sposób stworzył własny interfejs do pomocy finansowej | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Facebook w ciekawy sposób stworzył własny interfejs do pomocy finansowej

Opublikowano 1 miesiąc temu -


Crowdfunding w Internecie jest dosyć często spotykanym zjawiskiem. Codziennie powstaje wiele ciekawych projektów, zbiórek charytatywnych, które w bardzo prosty sposób można wspomóc finansowo. Facebook stworzył swój własny interfejs „pomocy finansowej”, ale zrobił to bardzo ciekawy sposób.

Każdy z nas ma urodziny. Wyobraźcie sobie, że nie chcecie otrzymać prezentu od swoich znajomych oraz rodziny, a zamiast tego wolicie wspomóc organizację non-profit. Dobrze się składa, bo Facebook umożliwił uruchomienie zbiórki na dofinansowanie wybranej organizacji. Każda osoba zarejestrowana na Facebooku otrzyma powiadomienie na 2 tygodnie przed swoimi urodzinami o możliwości wsparcia wybranej organizacji. Proces utworzenia zbiórki jest raczej szybki oraz bezproblemowy.

Wszystko pięknie, ale jest jeden mały haczyk. Usługa dostępna jest na razie tylko w Stanach Zjednoczonych i pomagać możemy tylko uprawnionym organizacją z facebookowych grup nonprofits. W przypadku dużego zainteresowania tego rodzajem pomocy myślę, że niebieski gigant nie omieszka rozszerzyć swojej usługi na wszystkie zakątki świata.

Facebook zaooferował nam bardzo ułatwiony model pomocy. To bardzo wygodne i pomysłowe rozwiązanie, które z pewnością zostanie wykorzystane przez wiele użytkowników serwisu. Świetny pomysł!