Facebook twierdzi, że reklamy w jego serwisie zwiększają zasięgi tych telewizyjnych




Facebook twierdzi, że reklamy w jego serwisie zwiększają zasięgi tych telewizyjnych

Opublikowano 22.05.2019 10:34 -


Badanie zrealizowane przez GfK na zlecenie Facebooka pokazuje, że reklamy dostępne w serwisie mogą zwiększyć zasięg tych emitowanych w telewizji średnio o 7,5%.

Wielu marketerów zastanawia się, jaki wpływ na działania marketingowe prowadzone w świecie offline mają te prowadzone w świecie online. "Zagadka" ta została ostatnio rozwiązana przez badanie GfK przeprowadzone na zlecenie Facebooka. Panel, w którym wzięło udział 8 tysięcy gospodarstw domowych z Polski, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch i krajów skandynawskich miał na celu sprawdzenie tego wpływu na podstawie 139 przeanalizowanych kampanii marketingowych, głównie z branży FMCG.

Facebook z lepszymi wynikami w zakresie dotarcia do grup docelowych

Jak wynika z raportu, średnie dotarcie kampanii do odbiorcy w telewizji wyniosło 83,1%, a na Facebooku niespełna 34,5%. Warto zaznaczyć, że w przypadku tego drugiego nie uwzględniono czasu kontaktu odbiorcy z reklamą. Biorąc pod uwagę poziom dotarcia do grup docelowych, w telewizji wskaźnik ten wyniósł już tylko 29,9%, a na Facebooku (aż!) 93,6%. Zwrot z inwestycji liczony w naszej walucie, wynosi 2,4 zł PLN przypadku reklamy na Facebooku (jest to stawka największa w Europie) oraz 1,9 PLN w telewizji.

Liczy się content

"Content is the king" - takie hasło towarzyszy marketingowcom od kilku lat i najnowsze badanie potwierdza to stwierdzenie. GfK zwróciło uwagę, że w obu tych mediach bardzo ważnym czynnikiem skupiającym uwagę odbiorców jest kreacja. Jak zauważył jeden z ekspertów w trakcie prezentacji wyników badania, nie ma narzędzia reklamowego, które bez wsparcia kreacji by działało. Należy pamiętać też o tym, że skuteczność działań marketingowych zależy przede wszystkim od odpowiedniego rozpoznania grup docelowych i zaspokojenia ich potrzeb. Ponadto, autorzy badania w czasie prezentacji wyników zwrócili uwagę, że im więcej kontaktów z reklamą, tym większa sprzedaż. Kluczem do sukcesu jest więc emitowanie reklam w jak największej ilości mediów, ale na to mogą pozwolić sobie jedynie najwięksi.