Facebook testuje nowa grupę odbiorców | DailyWeb.pl

Facebook testuje nowa grupę odbiorców

Opublikowano 11 miesięcy temu -


Niebieski gigant zaczyna testować nową grupę niestandardowych odbiorców. Myśle, że akurat z tą opcją każdy z nas od razu polubi, ponieważ mowa o kierowaniu reklamy na ludzi którzy korzystali z naszego fanpage.

Do tej pory po utworzeniu nowej niestandardowej listy odbiorców mieliśmy do wyboru:
- plik z danymi klienta,
- ruch zliczony dzięki pikselowi Facebook z naszej strony zewnętrznej,
- ruch z aktywności w aplikacji,

i nasza nowinka - czyli zaangażowaniu na fanpage facebooka (gdzie jak narazie mamy tylko do wyboru ludzi którzy uruchomili film, reklamę kontaktową i kanwę).

1

W kontekście operacji na naszym fanpage, jest to niewielka możliwość targetowania ludzi. Oczywiście możemy skierować reklamę do ludzi którzy np. odtworzyli film, ale nie oszukujmy się to nie będzie duża grupa ludzi i niestety nie dostajemy jasnych statystyk.

Lecz facebookowy ekspert Jon Loomer, udostępnił ciekawe zdjęcie na swoim blogu. Na załączonym poniżej zdjęciu widzimy, że jest jeszcze jedna możliwość ukierunkowania reklamy - aż nie mogłem uwierzyć że dopiero teraz Facebook postanowił to wprowadzić do swojego systemu.
Mianowicie chodzi o użytkowników, którzy korzystali z fanpage.

Nowa funkcjonalność daję naprawdę bardzo szerokie możliwości. Do dyspozycji mamy kilka typów kierowania:
- ogólna, każdy kto odwiedził/kliknął/wykazał się jakąś aktywnością na fanpage,
- każdy, kto odwiedził fanpage,
- każdy, kto zaangażował się w post lub reklamę,
- każdy, kto kliknął w CTA (przycisk wezwania do działania),
- każdy, kto wysłał wiadomość na twojego fanpage,
- każdy, kto zapisał twoją stronę lub posta,

Możliwości kierowania reklamy w takich przypadkach, mogą być o wiele bardziej skuteczne. Targetowanie na ludzi którzy zainteresowali się danym tematem, zdjęciem lub cała stroną. Czy też na osoby które skorzystały z przycisku CTA, dzięki czemu możemy stworzyć listę odbiorców którzy wykonali połączenie telefoniczne dzięki reklamie albo przeszli na stronę z formularzem.

Nowa opcja grup odbiorców z fanpage, tak jak wspomniałem nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, ale myśle że to naprawdę kwestia czasu kiedy zostanie oficjalnie udostępniona. Możliwości które stoją za tym wariantem kierowania swoich działań reklamowych są naprawdę wielkie i myśle, że nie raz wykorzystam potencjał drzemiący w tym narzędziu.