Chodzi o wprowadzenie nowej karty „Wiadomości”. I nie chodzi bynajmniej o wiadomości prywatne, a o teksty wydawców. A Facebook gotowy jest im płacić miliardy za wyświetlane treści w specjalnej karcie w serwisie.

Plotki o takim rozwiązaniu po raz pierwszy pojawiły się wczoraj w Wall Street Journal, a chwilę później zostały potwierdzone przez Facebooka na portalu Digital Trends. Oczywiście przedstawiciele serwisu odmówiły podania jakichkolwiek szczegółów na temat wdrażanej funkcji.

https://dailyweb.pl/whatsapp-i-instagram-zmieniaja-nazwe-facebook-postanowil-dzialac/

Źródła donoszą, że Facebook zwrócił się już do kilku wydawców, a wśród nich są ABC News, The Washington Post, Bloomberg czy też Dow Jones. Zaoferowano im do 3 milionów dolarów rocznie w zamian za wiadomości. Na razie tylko nie jest jasne czy to łączna kwota dla wszystkich, czy dla każdego z wydawców osobno. W nowej sekcji wydawcy będą mogli decydować o tym, ile i jakie artykuły się tam pojawiają. W skrócie czy to ma być zajawka, czy też pełna treść tekstu.

Nowa funkcja powinna być uruchomiona na jesieni. Ma to być odpowiedź Facebooka na zarzuty, że hamuje on rozwój mediów. Mark Zuckerberg sam zapowiedział jakiś czas temu, że rozważane jest wprowadzenie takiej funkcji. Jakie będą efekty? Zobaczymy za kilka miesięcy.


Posłuchaj nas!