Facebook spotyka kolejne problemy. Logo Calibra jest plagiatem?

Facebook spotyka kolejne problemy. Logo Calibra jest plagiatem?

Opublikowano 15.10.2019 9:04 -


Jakiś czas temu Facebook postanowił oficjalnie zaprezentować własną kryptowalutę. Libra, bo tak została ona nazwana, ma być nadzorowana przez spółkę zależną — Calibrę. Na pierwszy rzut oka przypomina ona standardową firmę płatniczą, ale integracja z tak potężnym medium społecznościowym, może dać jej sporą przewagę nad konkurencją. Jednak partnerzy biznesowi cały czas odmawiają współpracy oraz obsługi nowej kryptowaluty, co niestety nie jest ostatnim problemem.

Facebook prezentując logo Calibry, chyba nie zdawał sobie sprawy, że może to doprowadzić do kolejnych problemów. Niedługo po oficjalnym ukazaniu znaku towarowego okazało się, że jest on łudząco podobny do loga banku startupowego Current. Jego właściciele dość szybko się zorientowali i złożyli pozew przeciwko nowej spółce, zarzucając jej naruszenie znaku towarowego.

calibra

Logo Calibra i Current zaprojektowane przez jedną agencję?

Trzeba przyznać, że sprawa od samego początku wydawała się nieco dziwna. Nikt przypadkowo raczej nie wpadłby na ten sam pomysł loga do dwóch instytucji, zajmujących się finansami. Sytuacja wyjaśniła się w momencie, kiedy w oficjalnym pozwie znalazła się nazwa agencji projektowej Character. To ona jest twórcą obu wersji loga, zarówno Calibry, jak i Current, co oznaczałoby, że niestety nie jest to zbieg okoliczności.

Mimo tego, że oba znaki towarowe zostały zaprojektowane w odstępie trzech lat, to niestety widać ogromne podobieństwo. W pozwie nie zabrakło więc oskarżeń, że jest to celowe zagranie, by zbudować zaufanie do nowej spółki, przy wykorzystaniu znanego już w branży finansowej znaku towarowego.

Co dalej z kryptowalutą Facebooka oraz spółką Calibra?

Oskarżenie ze strony Current to kolejny cios w stronę nowej kryptowaluty. Facebook musiał uporać się już z licznymi problemami od strony serwisów płatnościowych, dlatego pozew na pewno go zaniepokoił. Nie wiadomo jeszcze, jak sprawa zostanie rozwiązana, oraz czy agencja przyzna się do tak rażącego zaniedbania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Facebook oraz Calibra nie były świadome podobieństwa swojego logo, jednak mimo wszystko sprawa wydaje się podejrzana. Nie pozostaje nam nic innego, jak na bieżąco śledzić wszystkie doniesienia dotyczące dalszych losów kryptowaluty.

Źródło: Gizmodo

Wieści z Rozładowani.pl