Facebook przegrywa walkę o wideo z YouTube | DailyWeb.pl

Facebook przegrywa walkę o wideo z YouTube

Opublikowano 7 miesięcy temu - 1


Najczęściej udostępniane w tym roku posty na Facebooku udowadniają, że YouTube jeszcze długo będzie królem jeśli chodzi o wideo w Internecie.

Buzzsumo opublikowało zestawienie najczęściej udostępnianych przez użytkowników Facebooka treści w tym roku. Co znajdziemy na pierwszych miejscach? Dość oczywiste są artykuły na temat Donalda Trumpa czy śmierci lidera Linkin Park - Chestera Benningtona. Ale to nie one uplasowały się na najwyższych miejscach.

Topowe pozycje pod kątem udostępnianych na Facebooku treści zajmuje bowiem… YouTube! Ponad 20 mln interakcji zgarnął teledysk do “Despacito”, prawie 10 mln - “Shape of You” Eda Sheerana, a 4,5 mln - pochodzący z Tajlandii Pang Nakarin.

Powyższe statystyki dowodzą dwóch rzeczy. Po pierwsze, przed Facebookiem jeszcze długa droga zanim dościgną YouTube w kwestii internetowego wideo. A należy pamiętać, że społecznosciówka Zuckerberga już teraz nie do końca gra fair.

Nagminne są przypadki naruszania praw autorskich (kopiowanie filmów z innych źródeł i wrzucanie na Facebooka jako własne), z którymi serwis niespecjalnie walczy. Każdy, kto zarządza stroną na Facebooku wie też, jak duże zasięgi w porównaniu z treściami innego typu zbierają wideo umieszczane bezpośrednio w serwisie. Nie wspominając o tym, że linki do YouTube czy Vimeo radzą sobie zdecydowanie gorzej, a ich miniatury zostały zmniejszone do mikroskopijnych rozmiarów.

Druga kwestia to fakt, jak dobrze przygotowany jest YouTube do walki o rynek wideo. Głównie chodzi tu o teledyski, które na dobre zadomowiły się w serwisie. Bo umówmy się, bez nich cytowane wyniki nie wyglądałyby już tak dobrze dla usługi Google’a.

Wniosek? YouTube jeszcze długo będzie górował nad Facebookiem jeśli chodzi o filmiki w Internecie. Przynajmniej dopóki będzie cały czas mocno stawiał na muzykę i teledyski.


Autorem artykułu jest Jakub Wojajczyk