Ekipa Marka Zuckerberga rozpoczęła testy nowej funkcji. Pozwoli ona na dołączanie stronom do grup stworzonych przez „zwykłych” użytkowników Facebooka, a co za tym idzie — wchodzenie w interakcje (komentowanie, dodawanie postów) przez marki.
Wielokrotnie na łamach DailyWeb.pl powtarzałem, że Facebook bardzo mocno stawia na rozwój „grupowej części” serwisu. Grupy mają bowiem z założenia zadanie budować poczucie społeczności — coś, co wydaje się clou platform społecznościowych. Mark Zuckerberg i jego zespół rozpoczęli obecnie testy nowej funkcji, z której przede wszystkim ucieszą się administratorzy stron — możliwość dołączania do grup jako marka. W komunikacie skierowanym do redakcji Social Media Today czytamy, że na razie portal prowadzi ograniczone testy tego rozwiązania.
Wszystko zależy od woli administratora
W sieci już pojawiły się obawy, że testowana funkcja wywoła falę marketingowego SPAMu. Facebook postanowił jednak się przed tym zabezpieczyć — o tym, czy strony będą mogły dołączyć do danej grupy, zadecyduje w jej ustawieniach sam administrator. W ten sposób będzie mógł także określić, które ze stron mogą być członkami grupy, a które nie. Opcja ta wydaje się szczególnie przydatna grupom powiązanym z konkretną marką — dzięki niej unikniemy możliwości pojawianie się konkurencji w społeczności skupionej wokół naszego produktu/usługi.
Kiedy nowa funkcja pojawi się na stałe?
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Facebook już jakiś czas temu wprowadził możliwość zakładania grup przez strony. Jak czytamy w komunikacie przesłanym do redakcji Social Media Today, testowana obecnie funkcja ma dać markom możliwość dotarcia do użytkowników o konkretnych zainteresowaniach, a tym samym wpłynąć na budowanie świadomości danej marki. Facebook zaznacza także, że to obecnie jedynie testy, a wprowadzenie nowej funkcji uzależnione będzie od opinii użytkowników.