Facebook pozwoli na zamówienie… jedzenia | DailyWeb.pl

Facebook pozwoli na zamówienie… jedzenia

Opublikowano 10 miesięcy temu -


Zamawianie jedzenia przez Internet jest naprawdę banalnie proste. Systemy oferujące tego typu usługi w Polsce są intuicyjnie zaprojektowane i po prostu działają (minusem jest ilość wysłanych e-maili po opłaceniu transakcji). Facebook chce spróbować swoich sił na tym rynku.

Niebieski gigant ma całkiem solidne podstawy, aby namieszać w tym biznesie. Spora jest ilość fanpage'y restauracji, które posiadają wszystkie najważniejsze informacje o oferowanej kuchni, lokalizacji itp. Oprócz podstawowych informacji można również podejrzeć wygląd restauracji oraz wygląd samych potraw, oczywiście w galerii na Facebooku. Tak kompleksowej weryfikacji lokalu, nie można dokonać na żadnym innym portalu.

Food Ordering

Opublikowany przez Facebook 12 października 2017

Ostudzę trochę emocję, funkcja jest testowana tylko w Stanach Zjednoczonych. W poprzednim akapicie wymieniłem plusy tego rozwiązania, ale de facto Facebook wprowadza tę usługę w wersji mocno beta. Problemem jest to, że niebieski gigant nie posiada własnej platformy do zamawiania jedzenia i korzysta z istniejących już usług. Facebook jest tylko kontenerem lokali, które można posortować za pomocą różnych filtrów (lokalizacji, ceny, dostawy, kategorii itp.). Zamówienie jest realizowane na "Facebooku", ale za pomocą wewnętrznej aplikacji dostawcy. Portal Zuckerberga zapewne chcę „przetestować” siłę przebicia na tego typu usługi w social mediach. Wielu właścicieli fanpage'y doceni możliwość, sprzedaży swoich posiłków i z pewnością jeszcze bardziej zadba o swoją pozycję na portalu.

Food Search

Opublikowany przez Facebook 12 października 2017

Nowinka dostępna jest na aplikacje mobilne oraz komputery. Kiedy funkcja trafi do Polski? Nie wiadomo, wszystko jest w fazie testów. Ciekawe, jak Facebook w Polsce rozwiąże problem dostawy, czy skorzysta z usług specjalnej firmy, czy pozostawi ten problem właścicielom restauracji jako wymóg, aby w ogóle zacząć móc sprzedawać na Facebooku.

BTW. Już widzę, te nowe grupy niestandardowych odbiorców.
Osoby, które zamówiły pizzę. Osoby, które zamówiły 5 razy z tej samej restauracji itd.

Autor: Mateusz Zych