Według raportu SensorTower najpopularniejszą aplikacją pierwszego kwartału 2017 roku był WhatsApp. To nie jedyny powód do radości dla udziałowców Facebooka. Na kolejnych miejscach znajdziemy Facebook, Messenger oraz Instagram. Pierwszą piątkę zamyka Snapchat.
Nie ma mocnych na Facebooka
Chociaż WhatsApp nie jest najpopularniejszą aplikacją w App Store i Google Play, to po zsumowaniu pobrań z obu sklepów, zagarnia dla siebie złoto w kategorii najczęściej pobieranych aplikacji pierwszego kwartału 2017 roku. Przegonił tym samym flagowy komunikator Facebooka Messenger, który zajął miejsce trzecie. Na drugim znalazła się apka Facebooka. Poza podium jest Instagram.
Nie tylko Facebook
Gdybając. Jeśli kilka lat temu udałoby się Zuckenbergowi przejąć Snapchat, miałby w rękach nie cztery, a pięć najpopularniejszych aplikacji świata. Bo to właśnie produkt prosto z Venice w Los Angeles uplasował się na piątej pozycji. Ponadto pierwszą dziesiątkę zamyka aplikacja Bitmoji, przejęta w zeszłym roku przez Snapchata.
Na szóstym miejscu znalazła się przeglądarka UC Browser, którą przetestujemy dla Was w tym tygodniu – trzymajcie rękę na pulsie. Siódmy jest Uber, który o dziwo – pomimo bojkotu i bardzo złego PR-u – trzyma się mocno. YouTube jest dopiero ósmy, a zaraz za nim SHAREit.
Netflix najbardziej dochodowy
Pośród płatnych usług strumieniujących audio i wideo, nie ma mocnych na Netflixa. Jest również najbardziej dochodową aplikacją na świecie w ogóle. Chociaż zajmuje dopiero dziewiąte miejsce w Google Play, to pierwsza pozycja w App Store pozwoliła mu założyć koronę króla na tronie najbardziej opłacalnych apek. Jednak po piętach zdaje się mu dreptać komunikator Line.
Nieźle trzyma się randkowy Tinder i muzyczna Pandora. Zaraz za nimi, na piątym miejscu uplasowało się Spotify. Co ciekawe, drugą piątkę otwiera aplikacja do czytania komiksów Line Manga. Później jest HBO NOW, YouTube, Google Drive oraz Tencent Video.
Trzeba jednocześnie odnotować, iż Netflix uczynił olbrzymi progres. Urósł o 286% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku – z 34,6 mln do 133 mln dolarów.
Ściągamy więcej aplikacji
W pierwszym kwartale 2017 roku ściągnęliśmy 13,5 mld aplikacji, co jest 14% wzrostem, w porównaniu do zeszłorocznych 11,9 mld. 4,7 mld pobrań pochodzi z App Store, a 8,8 mld z Google Pay.
O 63% urosły dochody, które notują płatne aplikacje – z 1,34 mld w 2016, do 2,19 mld dolarów w tym roku. 1,7 mld dolarów pochodzi z App Store, a zaledwie 504 mln z większego Google Play. Co mówi jasno, że portfele Apple’owców są trzykrotnie pojemniejsze.