Facebook podpowie Ci, gdzie zrobisz w pobliżu zakupy | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Facebook podpowie Ci, gdzie zrobisz w pobliżu zakupy

Opublikowano 3 lata temu - 1


Do pojawiania się reklam między poszczególnymi wpisami na naszym facebookowym wallu już zdążyliśmy przywyknąć, niektórzy nawet na tyle, że nie zwracają na nie w ogóle uwagi. Tymczasem Markowi Zuckerbergowi zależy, byśmy się nimi zainteresowali, głównie za sprawą korzyści, które mielibyśmy za ich pośrednictwem odnieść. W jaki sposób?

Facebook rozpoczął właśnie proces umieszczania hiperlokalnych reklam, rozumianych jako te dotyczące sklepów i usług znajdujących się w naszej okolicy, nawet w promieniu 1 mili od miejsca, w którym obecnie przebywamy. Warunkiem jest bycie dostępnym online i zgoda na uzyskiwanie informacji o lokalizacji, na co w dużej mierze i tak pozwalamy coraz większej liczbie aplikacji.

fb2

Jeśli owe hiperlokalne reklamy będą dobrze stargetowane, istnieje szansa, że zyskają uznanie internautów korzystających z Facebooka podczas poruszania się po mieście. Byłaby to wówczas sytuacja win-win-win, bowiem korzyść odniósłby nie tylko użytkownik, dowiadujący się o ciekawym miejscu lub promocji, ale także sklep zyskujący klientów oraz sam portal, zarabiający na sukcesywnie dobranych reklamach. Pozostaje pytanie: ile czasu minie, nim (biorąc pod uwagę obecne różnice w layoucie Facebooka u różnych użytkowników) do Polski trafi nowo uruchomiona usługa oraz - co jest jeszcze istotniejsze - kiedy treści na FB staną się tylko dodatkiem, którym są przeplatane reklamy, a nie odwrotnie?