Facebook kolejny raz zmienia swój newsfeed - według mnie na lepsze | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Facebook kolejny raz zmienia swój newsfeed - według mnie na lepsze

Opublikowano 1 rok temu - 3


Facebook już kilkukrotnie w historii robił porządek z tym, co widzimy na naszym wallu. Niestety, nie do końca mu to wychodziło. Wprowadzając kolejne algorytmy oparte na liczbie polubień i komentarzy sprawiał, że na naszej tablicy często widzieliśmy jedynie zabawne memy i słodkie koty. Nie pomagało nawet stałe selekcjonowanie obserwowanych profili i listy znajomych.

Teraz to się zmieni, jednak nie do końca. Facebook bowiem zacznie wyświetlać posty w oparciu o czas, jaki spędzamy na ich czytaniu. O swoim "odkryciu" newsroom Marka Zukcerberga poinformował na blogu:

For example, we’ve found that there are stories people don’t like or comment on that they still want to see, such as articles about a serious current event, or sad news from a friend. Based on this finding, we previously updated News Feed’s ranking to factor in how much time you spend reading a post within News Feed, regardless of whether you opened the article. We also previously updated News Feed’s ranking to take into account times when someone clicked on an article and came straight back to News Feed as we learned that this often happened when the article someone clicked on wasn’t what they had expected from the post or the headline.

I na tym dobre wieści się kończą. Okazuje się, że zmiany te dotyczyć będą jedynie jednej z najnowszych funkcji Facebooka - Instant Articles. Algorytm będzie wyświetlał warte naszej uwagi treści na podstawie faktycznej liczby przeczytań i czasu na tym spędzonego. Z podobnym zastosowaniem spotykamy się w Medium, gdzie treści wyświetlane są nie tylko w oparciu o liczbę serduszek, ale przede wszystkim o zależność między liczbą wyświetleń, a ich czasem.

Facebook zadba także o to, żebyśmy nie oglądali tego samego, polecanego posta kilka razy. Jednocześnie będzie wyświetlał posty od różnych wydawców, by nasza tablica nie stała się zbyt monotonna.

Szkoda, że zmiany te dotkną jedynie Instant Articles, a nie cały newsfeed. Gdyby Mark Zuckerberg zdecydował się na taki algorytm nasza tablica wyglądałaby o wiele przejrzyściej, dostarczałaby nam ciekawych, wartych naszej uwagi treści.