Kiedy słyszę, że coś nowego ma się pojawić od Facebooka, to mam mieszane uczucia. Jakoś z tym portalem społecznościowym, a także przynależącymi do firmy innymi tworami w postaci np. WhatsAppa nie jest mi po drodze. Fakt, mam konto na Facebooku, a tak naprawdę, gdyby nie konieczność komunikacji przez Messengera z niektórymi osobami, z którymi pracuję, to bym chętnie stamtąd zniknął. W sumie to nie byłby to pierwszy raz. Wracając jednak do przewodniego tematu niniejszego artykułu – Facebook planuje większą ekspansję na rynek sprzętu. Możliwe, że już w przyszłym roku wypuści swojego smartwatcha.

Smartwatch od Facebooka

Pierwsze moje skojarzenie, gdy tylko zobaczyłem tego newsa od The Information, to kwestie prywatności. Nie mam przekonania, że moje dane zbierane przez inteligentny zegarek od Facebooka byłyby w pełni bezpieczne, dlatego też ja dziękuję, postoję, ale może Wy będziecie zainteresowani. Smartwatch ma bazować na Androidzie, ale z czasem ma powstać autorskie oprogramowanie, które Facebook mógłby wdrażać w kolejnych wersjach zegarka lub innych urządzeniach. Głównym założeniem miałoby umożliwienie komunikacji z wykorzystaniem tych wszystkich środków, jakimi dysponuje Facebook, czyli m.in. WhatsApp i Messenger. Zegarek będzie również miał rozbudowane funkcje monitorowania aktywności użytkownika. Jego premiera może odbyć się już w przyszłym roku, a w następnym ma pojawić się kolejna wersja.

Facebook vs. iOS 14

Facebook lubi mieć dostęp do danych użytkowników. Świadczą o tym chociażby plany, które firma ma w odniesieniu do zmian zachodzących w iOS 14.

iOS 14 jest już z nami od jakiegoś czasu, ale jedna z ciekawszych zmian zostanie wprowadzona dopiero w późniejszym terminie. Mowa o konieczności wyrażenia dodatkowej zgody przez użytkownika na przekazywanie aplikacjom swoich danych. Pisałem już o tym w lipcu ubiegłego roku, przy okazji listu skierowanego do Tima Cooka przez europejskich przedstawicieli branży internetowej. IDFA pozwoli na monitorowanie aktywności użytkowników pod kątem prezentowania spersonalizowanych reklam. CNBC zwrócił uwagę na to, że Facebook jest bardzo negatywnie nastawiony do tej nowości. Twierdzi, że w ten sposób uniemożliwione zostanie prezentowanie reklam małych firm. Dlatego też będzie prezentować użytkownikom dodatkowy swój komunikat, w którym wytłumaczy, jak wykorzystuje dane i będzie zachęcać do ich przekazywania.

Źródło: The Information


Posłuchaj nas!