Facebook będzie płacił za programy newsowe na platformie Watch | DailyWeb.pl

Facebook będzie płacił za programy newsowe na platformie Watch

Opublikowano 3 miesiące temu -


Facebook chce zachęcić wydawców do publikacji materiałów na platformie wideo Watch. Niektórym wydawcom zaproponuje od 5 do 10 milionów dolarów rocznie za nadawanie codziennych programów newsowych. Twórców ta kwota nie zadowala - według nich w najlepszym razie pokryje jedynie koszty produkcji.

Jakiś czas temu Facebook, chcąc wzbogacić swoją platformę wideo (w której ofercie znajdują się materiały m.in. od National Geographic czy Business Insidera) rozpoczął rozmowy z prywatnymi twórcami, zachęcające ich do publikacji treści na wspomnianej platformie. Teraz robi w tym kierunku kolejny krok.

Miliony za treści

Serwis Digiday donosi, że Facebook zamierza oferować wydawcom newsów od miliona do dwóch milionów dolarów rocznie za programy newsowe nadawane raz w tygodniu i od pięciu do dziesięciu milionów rocznie za codzienne programy informacyjne. Kwota ta nie zadowala jednak wydawców - według nich, zaproponowane przez Facebook pieniądze wystarczą jedynie na pokrycie kosztów produkcji.

Jak donosi wspomniane źródło, szef Facebooka ds. partnerstw ma do dyspozycji budżet w wysokości 90 mln dolarów do podziału pomiędzy media, które ewentualnie zgodzą się na warunki Facebooka - tak przynajmniej wynika z nieoficjalnych informacji.

Ciemny motyw w Messengerze już wkrótce

Obecnie portal Zuckerberga płaci zewnętrznym producentom od 10 do 500 tysięcy dolarów za jeden odcinek przygotowywanych przez nich programów. Według obserwatorów rynku, rozpoczęcie współpracy z prywatnymi twórcami ma z jednej strony zwiększyć ofertę Watch i zaangażowanie odbiorców na platformie, z drugiej zaś stworzyć konkurencję dla YouTube, który od lat dzieli się przychodami z wybranymi twórcami.

To, co? Kto z Was bierze się za facebookowe dziennikarstwo? :-)