[VIDEO]Eyen Streak 1000 i EYEN Area 250 - dwie lampki rowerowe, które z nocy robią dzień

[VIDEO]Eyen Streak 1000 i EYEN Area 250 – dwie lampki rowerowe, które z nocy robią dzień

Opublikowano 26.02.2020 14:59 - Akcja Partnerska


Od momentu kiedy postanowiłem, że wracam do swojego dawnego hobby, które w sposób bardzo drastyczny porzuciłem w odmęty niepamięci, przytłoczony aktualnymi obowiązkami, to na bieżąco jestem ze wszystkimi gadżetami technologicznymi związanymi właśnie z rowerem. Na początek oczywiście poszedł Wahoo Bolt, którego pierwsze wrażenia już spisałem, a oczywistym było, że przyjdzie czas i na lampki.

To zabawne, że jeszcze 10 lat temu, kiedy podejmowałem każdą decyzję zakupową, to zawsze okraszona była ogromną ilością godzin, poświęconych na research. Uwielbiałem szukać wszystkich tych niuansów, różnic, odsiewać szeptanki i ostatecznie podejmować decyzje o zakupie konkretnego sprzętu. Co ciekawe, to zawsze był wielki moment chwały, bo oto ja, po wielu dniach, czasem tygodniach poszukiwań, po dziesiątkach analiz, wiedziałem, komu oddam swoje pieniądze. Realia się zmieniły, teraz czas dla mnie jest na wagę złota, więc nie zwlekając długo, nabyłem zestaw dla siebie, który sprawdza się naprawdę dobrze i z którego jestem zadowolony.

Na swoje nieszczęście dosłownie chwilę później w moje ręce trafił bohater, a w zasadzie bohaterzy, którym poświęcona będzie dzisiejsza recenzja. Lampka przednia EYEN Streak 1000 i tylna Area 250, o których istnieniu nawet nie miałem pojęcia. Testy tym bardziej zapowiadały się ciekawie, bo miałem już jakiś punkt odniesienia.

Zawartość opakowania – Eyen Streak 1000

To jedna z największych zalet EYEN – bogata ilość akcesoriów i dodatków. W zestawie znajdziecie uchwyt, który pozwoli Wam zamontować lampkę wraz z nawigacją Garmin GPS, ale także wszystkie urządzenia, które mają standard montażowy znany z kamerek GoPro. Samą lampkę montujecie także w tym standardzie, dokręcając odpowiednią końcówkę do lampy, która oczywiście jest dołączona w zestawie.

Warto dodać, że nie będziecie potrzebowali żadnych dodatkowych narzędzi, żeby zamontować urządzenie na kierownicy Waszego roweru, bo producent zadbał nawet o dołączenie kluczy imbusowych.

Eyen Streak 1000

Ja przy swoich testach korzystałem z gumowej opaski, którą mocowałem lampkę na kierownicy, głównie przez to, że miałem zamontowany Wahoo Bolt. Mimo dużych gabarytów lampki, trzymała się ona zaskakująco dobrze, bez żadnych problemów. Poniżej pełna zawartość zestawu.

  • Uchwyt – możliwość montażu liczników i komputerów GPS Garmin oraz urządzeń w standardzie GoPro (m.in. lampki Eyen Streak 1000 i kamerek sportowych)
  • Pasek szybkiego montażu
  • Pierścienie redukcyjne
  • Uchwyt GoPro do zamocowania w lampce
  • Kabel USB
  • 2 klucze imbusowe

Warto podkreślić także sam sposób pakowania. Przezroczysta folia prezentuje zawartość opakowania, a polskie opisy poszczególnych elementów zasługują na dużą pochwałę. Drobiazg, który na pewno wpływa na słynny packaging experience.

W przypadku EYEN Area 250 paczka zasadniczo zawiera tylko te akcesoria, które są niezbędne, ale tam nie ma mowy o żadnym przykręcaniu, bo wszystko załatwia właściwie jedna gumowa obejma. Warto jednak zaznaczyć, że producent dorzucił także kabel ładujący microUSB.

eyen area 250

Specyfikacja Eyen streak 1000

Najważniejsze informacje:

  • Przeznaczenie: lampka przednia
  • Maksymalny strumień świetlny: 1000 lumenów
  • Tryby świecenia i czas pracy w godzinach: Power Boost (1:25), High (2:15), Medium (3:45), Low (10:15), Day Flash (20:00), Pulse (20:00), Flash (100:00), Ultra Low (102:00)
  • Optyka: dwie diody, zaawansowane soczewki, zapewniające szeroki kąt świecenia
  • Materiał obudowy: aluminium wysokiej jakości
  • Wskaźnik poziomu naładowania baterii
  • Wskaźnik pozostałego czasu świecenia
  • Dodatkowe funkcje: power bank, możliwość obsługiwania pilotem (dostępny osobno)
  • Poziom wodoszczelności: IPX4
  • Ładowanie: port USB
  • Wskaźnik statusu ładowania
  • Możliwość stosowania w ciągu nocy i dnia

Budowa lampki EYEN streak 1000

Lampka EYEN Streak 1000 to kawał bestii, jeśli chodzi o źródło światła. To nie jest malutka lampka, która widoczna będzie z kilku metrów, a raczej kawał sprzętu, który każdy zauważy bez większych problemów z wielu setek metrów. Oczywiście to jeden aspekt tego urządzenia, drugi to fakt, że przez swoją ogromną moc 1000 lm, potrafi doświetlić drogę przed Wami w taki sposób, by naprawdę komfortowo przemieszczać się na rowerze, nawet w absolutnej ciemności.

Obudowa EYEN Streak 1000 to kawałek przyzwoitego aluminium z prostym interfejsem. Od frontu dwa mocne LEDy, co ważne także ze świeceniem bocznym, u dołu urządzenia mamy gwint do zamontowania wybranego zaczepu, a w górnej części informacje o stanie baterii, a także dwa przyciski. Okrągły służy do włączenia/wyłączenia urządzenia, zaś większy przycisk odpowiedzialny jest za zmianę trybu świecenia.

Eyen Streak 1000

Oczywiście takie możliwości odbijają się na gabarycie samego urządzenia. Na pewno nie można powiedzieć, że to urządzenie jest kompaktowe. To kawał solidnego i dość ciężkiego sprzętu, który będzie zwracał na siebie uwagę. Świetną opcją jest to, że możecie zamontować lampkę na dołączonym wysięgniku, by nie zabierała miejsca na kierownicy. Jeśli jednak chcecie mieć ją konkretnie na kierownicy, możecie zamontować ją specjalną gumową obejmą i uchwytem, który montujecie do samej lampki.

Eyen Streak 1000

Eyen Streak 1000 wyposażony jest w dwa mocne LEDy, o których producent mówi, że odpowiadają mocy żarówki  samochodowej H4 o mocy 60 W. Ciężko to sprawdzić, ale gwarantuję, że lampa wypala oczy i nie sposób w nią nawet spojrzeć, także przy najsłabszym trybie świecenia.

Miałem idealne warunki, by sprawdzić Streak 1000 w akcji, jako że jeżdżę na rowerze każdego drugiego dnia i to w dodatku wieczorami. Lampka dawała mi dużo większy zapas mocy, niż właściwie potrzebowałem, a korzystałem z niej głównie w trybie światła migającego. Z moich obserwacji, mimo że lampka jest stosunkowo ciężka, to na gumowym mocowaniu trzymała się na kierownicy bardzo stabilnie. Oczywiście pracowała na dziurach czy krawężnikach, ale zawsze wracała do pozycji w jakiej była ustawiona.

Streak 1000 ma jeszcze jedną cechę, która wyróżnia tę lampkę na tle konkurencji. Może ona posłużyć także jako powerbank, w sytuacji, kiedy wyładuje się Wam telefon. Zapas macie spory, bo lampka ma baterię o pojemności 5000 mAh. Nie straszny będzie lampce także deszcz, bo ma ona certyfikat wodoszczelności IPX4.

Tryby świecenia EYEN Streak 1000

EYEN ma kilka trybów świecenia: Power Boost (1:25), High (2:15), Medium (3:45), Low (10:15), Day Flash (20:00), Pulse (20:00), Flash (100:00), Ultra Low (102:00). Wszystkie te wraz z testem odległości przygotowałem dla Was w poniższym video.

EYEN The Switch

Dla bardziej wymagających użytkowników lub tych, którzy ze względu na styl jazdy nie chcą odrywać rąk od kierownicy, EYEN ma także dodatkowe urządzenie, które pozwala na zdalne sterowanie lampką.

Aby włączyć lub wyłączyć lampę Eyen Streak 1000, należy skierować dźwignię do góry i przytrzymać przez kilka sekund. Gdy lampa jest włączona, tryby zmieniamy przez kliknięcie manetką w dół. W lampie Eyen Streak 750 przełącznik działa jednokierunkowo – zarówno jej włączanie i wyłączanie oraz zmiana trybów odbywa się poprzez ruch dźwignią w górę.

EYEN Area 250

Lampka tylna EYEN towarzyszyła mi znacznie częściej, bo zabierałem ją ze sobą także na dłuższe wyprawy i to głównie za dnia. Jej montaż jest banalnie prosty, bo wystarczy owinąć gumową obejmę z regulacją wokół sztycy i lampka jest gotowa do użytku.

Najważniejsze informacje:

  • Przeznaczenie: jazda w dzień i w noc
  • Materiał: tworzywo sztuczne
  • Wodoszczelność IPX4
  • Maksymalna moc świecenia: 250 lumenów
  • Źródło energii: akumulator litowo-jonowy
  • Tryb oszczędzania energii (włącza się automatycznie przy bardzo niskim stanie naładowania baterii)
  • Wskaźnik statusu ładowania
  • Tryby pracy: 6
  • Pamięć ostatniego trybu – po ponownym włączeniu lampka świeci z poprzednio wybranym trybem
  • Czas pracy: do 18 h w trybie Flash
  • Uchwyt: elastyczna opaska mocująca – pasuje do większości standardowych średnic sztycy
  • Montaż nie wymaga użycia narzędzi
  • Ładowanie: przez USB (kabel jest zawarty w zestawie)
    180° widoczności
  • Produkt polskiej firmy Eyen
  • Masa: 59 g

Składa się ona z trzech mocnych LEDów, które mają kilka trybów działania. Co ciekawe i budziło moją obawę na początku, urządzenie ma w tylnej części gumową prowadnicę, która ma przylegać do sztycy. Profiluje ona kąt pod jakim będzie świeciło światło i przyznam, iż miałem obawy, że przez małą powierzchnie styku lampka będzie się przesuwać na sztycy, kiedy rowerem wjadę np. w dziurę. Zaskakująco lampka trzymała się sztycy solidnie, nie licząc kilku przypadków, kiedy wytrząsłem ją porządnie zjeżdżając rowerem po dużych nierównościach.

EYEN Area 250

Lampka ma ogromną moc 250 lm i to w zupełności wystarcza, by była widoczna z odległości kilkuset metrów. Ma kilka trybów świecenia do wyboru i dodatkowy ficzer, który wyróżnią ją z tłumu konkurencji: możliwość włączenia laserowych wskaźników, które wyznaczają strefę bezpieczeństwa rowerzysty. Działa to zaskakująco dobrze, a wyznaczony laserem obszar jest świetnie widoczny po zmroku.

EYEN Area 250

Podsumowując

Obie lampki to doskonała alternatywa do rozważenia przy zakupie mocnych lampek rowerowych i to niezależnie czy zamierzasz jeździć nocą, czy też za dnia. Obie ładowane są poprzez port microUSB i mają tonę trybów pracy do wyboru. Oczywiście Streak 1000 to prawdziwy tytan jeśli chodzi o moc i na pewno przyda się w nieco bardziej ekstremalnych warunkach (jazda po zmierzchu w lesie) albo podczas zimowych wypraw gravelowych, gdzie dzień kończy się naprawdę szybko. Jeśli chodzi o ceny do Streak 1000 to wydatek w okolicach 230zł, a to przyzwoita cena jak na lampkę o tak ogromnej mocy, natomiast za uniwersalnego i naprawdę mocnego EYEN Area 250 przyjdzie Wam zapłacić niespełna 100zł.

Sprzęt dostaliśmy do testów od marki CentrumRowerowe.pl. EYEN Streak 1000 kupicie tutaj, a EYEN Area 250 tutaj.

Wieści z Rozładowani.pl