Dynamiczne profile produktowe na Facebooku - co to właściwie jest? | DailyWeb.pl

Dynamiczne profile produktowe na Facebooku - co to właściwie jest?

Opublikowano 9 miesięcy temu - 3


Reklama na Facebooku. Z dnia na dzień, ta fraza staję coraz poważniejsza. Dawno odeszło w zapomnienie tylko i wyłącznie skupianie się na fanpage'ach i budowaniu świadomości marki (chociaż to też jest bardzo ważne), ale niebieski gigant coraz śmielej wchodzi w e-commerce i z tego, co obserwuje, zapowiada się bardzo ciekawie.

Facebook wie o nas bardzo dużo, zdążył nas poznać. Zna nasze podstawowe dane osobowe, naszą drogą edukacji i pracy, zainteresowania i pasje i nasze preferencje zakupowe. Tak, Facebook wie co chcemy kupić, ale zacznijmy od początku.

Jakiś czas temu pisałem o pikselu Facebooka, piksel jest ściśle powiązany z remarketingiem, czyli powtórnym przekazie reklamowym użytkownikom, którzy odwiedzili stronę. Przygotowujemy sobie pliki produktowe, instalujemy piksel na nasze stronie i czekamy, aż zaczną się kliki z facebookowego walla, który przekierowuje użytkownika do naszej witryny.

Mały i niepozorny, ale potrafi naprawdę wiele - jak korzystać z Piksela od Facebooka?

Gigant z Menlo Park, nie stoi w miejscu i proponuje coś, co według mnie jest niezłym „killer feature” a mowa o remarketingu dynamicznym, ale takim, który nie zostanie oparty na użytkowniku odwiedzającym stronę, a na algorytmie proponującym produkty. Brzmi to bardzo abstrakcyjnie, ale to Facebook. Socialowy gigant, który zbierał o nas informację przez parę ładnych lat, ma podstawy do zaproponowania nam produktów, które nas interesują. Możliwości, jakie stoją za tym rozwiązaniem to m.in. pogrupowanie ludzi na branże, przypisanie im profili zakupowych i odpowiedniego dobranie grupy odbiorców i voilà sukces murowany.

Funkcja nie jest dostępna oficjalna, ba jest w fazie testów i tylko w USA. Reasumując, jeśli algorytm Facebooka naprawdę się sprawdzi, to może być jeden z mocniejszych impulsów w rozwoju e-commerca u niebieskiego giganta. Wydaje mi się, że opcja pojawi się i zrobi niemały szum w naszej ciekawej sieci.