Doszło do dość dużej awarii sieci Vectra. W serwisie downdetector możemy zobaczyć, że lawinowo rośnie liczba zgłoszeń. W całej Polsce pojawiły się punkty, gdzie awaria jest zgłaszana. Na razie nie znamy przyczyn i skali problemu.

Problem pojawił się przed południem. To wtedy pojawiły się pierwsze zgłoszenia. Można to zobaczyć na wykresie:

image
screen: downdetector.pl

Mapka pokazuje natomiast zasięg problemu:

image 1
downdetector.pl

Vectra zapewnia dostęp do sieci kablowej, a także do światłowodowego Internetu. W usługach firmy możemy także znaleźć telefonię stacjonarną.

AKTUALIZACJA (26.02.2021, 08:45):

Firma Vectra przesłała oświadczenie w sprawie awarii:

KOMUNIKAT W SPRAWIE WCZORAJSZEJ PRZERWY W DOSTĘPIE DO INTERNETU

W związku z wczorajszą przerwą w dostępie do Internetu i kanałów obsługi klienta chcielibyśmy jeszcze raz gorąco przeprosić naszych klientów. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS). 

Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z  tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług. 

Nasze systemy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane.  W tej chwili, w trosce o najwyższą o jakość naszych usług, eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości. 

Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii.