Doskonałe wieści - po aferze z Wirecard, Curve wraca do gry

Opublikowano 29.06.2020 21:57 Aktualizacja: 1.07.2020 21:06 -


W piątek fintech Curve powiadomił swoich użytkowników o zawieszonej licencji dla Wirecard. Następstwem tego było zawieszenie usług oferowanych przez brytyjski fintech, który to korzystał właśnie z Wirecard. Problemy zostały zażegnane i Curve wraca do gry.

W piątek na moją skrzynkę mailową, jak i innych użytkowników usług Curve, przyszła wiadomość o tymczasowym wyłączeniu serwisu ze skutkiem natychmiastowym. Ale że co? Tak nagle? Co się dzieje? To pytania, które zaczęły się piętrzyć w mojej głowie.

Zawieszone zezwolenie dla Wirecard

Na szczęście w mailu znalazło się dokładne wyjaśnienie tej sytuacji. Okazało się, że Financial Conduct Authority bez uprzedzenia zawiesił zezwolenie na działanie Wirecard, które to było wydawcą kart dla usług oferowanych przez Curve.

Zamówiłem sobie Curve! Kartę płatniczą, która zastąpi wszystkie inne

“This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.”

Zastanawiałem się, ile czasu potrwa rozwiązanie tego problemu. Zakładałem tydzień, ewentualnie dwa. W tym samym mailu Curve zapewniał, że stale nad tym pracuje.

“We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.”

Problem prawie rozwiązany

Moje przypuszczenia okazały się mylne, bowiem Curve rozwiązał problem w ciągu weekendu. Wczoraj użytkownicy serwisu otrzymali wiadomość z radosnym nagłówkiem “And……...we’re back.” i zapowiedzią, że od dziś będą wznowione niektóre funkcje serwisu.

“We’re thrilled to inform you that, after a short disruption, as of Monday 29 June you can spend with your Curve Card as normal -- both in-store and online, with your physical card. Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay should be available to use by the end of the day.

We had to make some backend changes so you’ll need to update your app to use it (just open it, we’ll prompt you). And you may need to re-verify some cards.”

Zgodnie z wpisem na blogu Curve działa usługa płacenia kartą, a także Curve Fronted oraz Curve Cash Points and Balance. Nie działa płatność za pośrednictwem Apple Pay, Google Pay oraz Samsung Pay, które powinny być uruchomione do końca dzisiejszego dnia.

Autorem artykułu jest Jarosław Konstantynowicz.

Wieści z Rozładowani.pl