Polityka cenowa nadchodzącej nowej gwiazdy domenowej .SHOP, była bardzo oryginalna. Było 7 etapów cenowych, gdzie zaczynały się one od $30k przy pierwszym etapie, kończąc na $20 przy etapie 7. To dość oryginalny pomysł, który mógł pokrzyżować jej dobry start. Na szczęście nic takiego się nie wydarzyło, a właściciele rejestru mają powody do radości, bo pierwszym dniu sprzedano nieco ponad 50k sztuk!

Znamy datę premiery i ceny domeny .SHOP!

Żaden z rejestrów, który opisywałem na łamach DailyWeb nie miał tak interesującej polityki publikacji. Standardowo mieliśmy do czynienia przeważnie z trzema etapami. Pierwszy z nich to ten dedykowany właścicielom praw autorskich, praw do marek, gdzie za odpowiednią opłatą mogli kupić własne rozszerzenie, zapewniając sobie tym samym spokój, że z nikim o swoją domenę nie będą musieli walczyć. W kolejnyk kroku zazwyczaj, pojawiały się aukcje, gdzie sprzedawano inne, dość atrakcyjne nazwy, kosząc przy tym naprawdę dobre stawki.

Właściciele .SHOP zdecydowali się jednak na inne rozwiązanie, tj. publikacji 7 etapów, różniących się cenowo. Do 26.09, czyli do momentu udostępnienia publicznego, sprzedano niespełna 6 tysięcy domen. To wynik naprawdę przyzwoity, szczególnie patrząc na dość wygórowane ceny. To co jednak wydarzyło się pierwszego dnia, z pewnością przeskoczyło oczekiwania włodarzy .SHOP. Sprzedano 51k sztuk, gdzie podczas pierwszych 30minut, nowych właścicieli znalezlo 39k sztuk. To pokazuje, jak wielkie było zainteresowanie.

Taki wynik pozwolił .SHOP wskoczyć tuż po premierze na 51 miejsce w ogólnym zestawieniu najpopularniejszych domen. Nie pozostaje nic jak tylko pogratulować.