Domena .LUXURY, czyli nie trzeba być liderem rankingów, by zbić fortunę na nowych domenach | DailyWeb.pl

Domena .LUXURY, czyli nie trzeba być liderem rankingów, by zbić fortunę na nowych domenach

Opublikowano 3 lata temu - 3


Wygląda na to, że mamy pierwszą większa stabilizacje w rankingu najnowszych domen. Pierwszą pozycje niezmiennie trzyma w swoich rękach końcówka .XYZ, która ma stosunkowo wątpliwe praktyki by ów miejsce trzymać. Niemniej cyfry nie kłamią, a właściciele tego rejestru mają odnotowane już niespełna 350 000 sztuk, co wygląda naprawdę imponująco. Najpopularniejsza geodomena .BERLIN ma już raczej niewielkie szanse na dogonienie konkurenta. Jej wynik jest także imponujący lecz zdecydowanie mniejszy niż lidera i wynosi 137 000 sztuk, z tą różnicą że nikt z branży domenowej nie poddaje wątpliwości praktyk właściciela rejestru dot berlińskiego.

Tak czy siak, ciekawe rzeczy dzieją się na tylko w górnej części rankingu. Wygląda na to, że wcale nie trzeba okupować pierwszego miejsca by na tym biznesie zarobić. Domena .LUXURY, o której ostatnio pisałem (Nowa luksusowa domena ma tylko luksusową cenę), także może mówić o swoim sukcesie. Właśnie przekroczyła ona 1000 zarejestrowanych końcówek i w zasadzie nie byłoby w tym żadnej sensacji gdyby nie jeden drobiazg. Domena ta kosztuje $800 per sztuka, co daje ponad $800 000 zarobku.

Luksusowa domena cóż może zaoferować? Właściciel rejestru może  stawiać swoje warunki potencjalnym klientom, wymagania formalne czy inne cuda. Tylko właściwie po co, skoro całość może być regulowana luksusową kwotą...? Ten pomysł jak widać się sprawdził na tyle dobrze, że operatorzy domeny .LUXURY właśnie odzyskali zainwestowane pieniądze w nową domenę, gdyż wniosek aplikacyjny kosztuje niespełna $800 000. Pozostało zarabiać czysty pieniądz, a jako smaczek dodam, że zwrot inwestycji jest zaskakująco szybki, gdyż domena publicznie dostępna stała się 19 maja. Lider, operator rejestru .XYZ, by uzyskać podobną kwotę, musiałby sprzedać około 51 000 domen, po cenach wyznaczonych przez GoDaddy ($15,5 sztuka). A to robi zdecydowanie różnicę, prawda?

Co pozostaje? Właściwie nic innego jak tylko pogratulować pomysłu biznesowego operatorowi .LUXURY. Doskonale potwierdzają teorię, że wystarczy dać zwykłemu towarowi, luksusową cenę, by zachęcić do kupna. Złoty strzał w ludzkie ego ;-)