Domena .BIO i mały sukces | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Domena .BIO i mały sukces

Opublikowano 3 lata temu -


Ostatnio nie powodzi się nowym domenom, które wydawałoby się mają potencjał. Przykładem niech będzie przedstawiany wczoraj przykład końcówek .HIPHOP czy .AUDIO. Żadna z nich nie może powiedzieć o jakimkolwiek sukcesie, paradoksalnie ich premiera w mojej opinii zakończyła się wielką klapą. O ile .HIPHOP skierowany jest do konkretnej, wąskiej grupy, o tyle .AUDIO wydaje się być nieco bardziej uniwersalna. Statystyki z pierwszego dnia rejestracji to także pokazały (.HIPHOP - 400 sztuk, .AUDIO 700). Sprawa miała by się zdecydowanie inaczej, gdyby przy każdej z cyfr na końcu pojawiło się dodatkowe zero.

Zer nie zabrakło za to po premierze końcówki .BIO. Właściciel rejestru, odnotował po pierwszym dniu dostępności ponad 2000 rejestraci. Nie jest to ilość zatrważająca, jednak patrząc na w/w muzyczne końcówki, jest ona zdecydowanie lepsza i równie zaskakująca. Smaczku całej historii dodaje fakt, że Starting Dot, właściciel .BIO, po pierwszym tygodniu od premiery swojej nTLD odnotował ponad 4000 rejestracji, a taki przyrost zwiastuje dynamiczne wspinanie się w rankingu najpopularniejszych nowych domen. Na całości zarobili bagatela $250 000.

Sprawa jest dość intrygująca  ze względu na to, że gdybym miał wybierać, wskazałbym muzyczne końcówki jako te które po premierze odniosą większą ilość rejestracji. Wygląda na to, że niezbadane są wyroki domenowych inwestorów i użytkowników.

Co ciekawe Starting Dot posiada w swoim portfolio domeny takie jak: .ARCHI (od ang. architecture, 1500 rejestracji przez 1,5m-ca) i .SKI, której start nie jest jeszcze znany.