Dlaczego warto zainteresować się on-page SEO?

Dlaczego warto zainteresować się on-page SEO?

Opublikowano 7.03.2018 13:32 -


On-page SEO to proces optymalizowania naszych postów (bądź stron) pod wyszukiwarki internetowe w taki sposób, aby te pozycjonowały je wyżej. W skład tego procesu wchodzi m.in. linkowanie wewnętrzne, meta tagi, przyjazne adresy URL, odpowiednia optymalizacja strony (również pod telefony komórkowe), czas wczytywania strony i inne. Wszystko to wpływa na naszą pozycję w SERP.

Może najpierw na szybko wyjaśnię, co to jest właściwie jest, gdyż warto znać ten akronim, jako iż przewija się on non stop w artykułach dotyczących SEO. Jest to skrót od angielskiego zwrotu Search Engine Results Page, czyli najprościej mówiąc lista wyników, jakie otrzymujemy, po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę. Albo jeszcze prościej – wyniki wyszukiwania. Można o tym napisać osobny artykuł i na pewno jeszcze kiedyś do tego wrócimy.

Dlaczego optymalizacja On-Page jest istotna?

Bo Google się rozwija, uczy nowych rzeczy, ewoluuje. My również musimy, jeśli chcemy zaistnieć w internecie. Przed laty wystarczyło ustawić boty napisane pod Google, które potrafiły wypozycjonować daną stronę do ścisłej czołówki wyników w przeciągu kilku tygodni. Ludzie, którzy działali wtedy w biznesie dorabiali się olbrzmymich pieniędzy na tzw. Black Hat SEO – technikach pozycjonowania pomijających jakąkolwiek interakcję z użytkownikiem, skupiających się tylko i wyłącznie na wpasowaniu w odpowiedni algorytm Kalifornijskiego Giganta Internetu.

Obecnie tego typu zagrywki są praktycznie niemożliwe, a na pozycję naszej strony w wyszukiwarce wpływają dziesiątki, jeśli nie setki czynników, często wyjątkowo subtelnych. Nie ma znaczenia jaki to biznes. Czy to Pan Zbyszek, który sprzedaje w internecie łopaty, czy Jeff Bezos, właściciel Amazona i jeden z najbogatszych ludzi na świecie – obaj muszą inwestować w optymalizację SEO, chcąc prowadzić biznes w sieci.

Wynikające z tego korzyści

Czyli największy motywator do zainteresowania się on-page SEO. W końcu do tego najczęsciej zmierzamy – do zmaksymalizowania naszych profitów. No więc, co będziemy z tego mieli?

- Strategie on-page SEO skupiają się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń użytkownikowi naszej strony, tzw. user experience. Im lepsze doświadczenia ma odwiedzający, tym chętniej do nas wróci. Dobre on-page to gwarancja jakości strony.

- Przy odpowiednim zastosowaniu technik on-page nasza strona będzie stale rosła w rankingu wyszukiwarki, tym samym wzbudzając większe zainteresowanie.

Jak wiadomo, lepszy ranking = więcej użytkowników = większy przychód. A powinno nam zależeć na pierwszej stronie w Google, bo wg. statystyk

75% użytkowników nigdy nie sprawdza kolejnych stron w wynikach wyszukiwania.

Jutro opiszę najbardziej efektywne techniki on-page SEO, jakie można stosować w bieżącym roku. Zapraszam do lektury. Oczywiście zachęcam do własnych poszukiwań i rozwoju – dobrego SEO nigdy za wiele! ;)


Autorem artykułu jest Tomasz Celler.

Wieści z Rozładowani.pl