Facebook mocno obrywa w związku ze swoją biernością w stosunku do mowy nienawiści i dezinformacji. Duże marki wstrzymały publikowanie reklam na portalu społecznościowym, oficjalnie przyłączając się do akcji #StopHateForProfit, a także poza nią. 

Nie jest to dobry czas dla mediów społecznościowych. Twitter zaliczył wpadkę w związku z atakiem hakerskim. TikTok został zakazany w Indiach, a podobny krok rozważają Stany Zjednoczone. Facebook traci wpływy, które dotychczas zapewniały duże marki poprzez reklamy. Wiąże się to z przystąpieniem do akcji #StopHateForProfit, bądź podobnym działaniu bez oficjalnego w niej uczestnictwa. Portal nagrabił sobie brakiem działań wobec rasizmu, mowy nienawiści oraz dezinformacji, które to szerzą się w postach, komentarzach i reklamach.

Disney po cichu bojkotuje reklamy na Facebooku

Wall Street Journal, podał informację, że Disney ograniczył swoje wydatki na reklamę w ramach Facebooka. To może być ogromny cios dla portalu, bowiem Wall Street Journal przekazuje, że Disney był największym reklamodawcą na Facebooku, biorąc pod uwagę terytorium Stanów Zjednoczonych, a także okres opiewający na pierwsze półrocze tego roku. Ponadto, firma miała ograniczyć reklamowanie Hulu na Instagramie. Jeśli doniesienia Wall Street Journal się potwierdzą, to będziemy mieli do czynienia z kolejnym bojkotem reklam na Facebooku, zgodnymi z akcją #StopHateForProfit. Jednak Disney nie wydał żadnego oficjalnego komunikatu o przyłączeniu się od tej akcji, ani nie poinformował o swoich działaniach. 

Po Coca-Cola czas na Starbucks. Kolejna marka wstrzymuje kampanie reklamowe w Social Media

#StopHateForProfit

Akcja #StopHateForProfit została zapoczątkowana przez Anti-Defamation League, NAACP, a także inne organizacje społeczne. Jej cel jest jeden – wymusić na Facebooku podjęcie działań na większą skalę, aby zniwelować panującą na portalu mowę nienawiści, rasizm oraz dezinformację. W uzyskaniu takiego efektu ma pomóc bojkot reklam na Facebooku. Według organizatorów akcji portal nie za bardzo stara się przeciwdziałać hejtowi, co można było zobaczyć po zabójstwie George’a Floyda przez jednego z policjantów oraz licznych protestach, a w następstwie rasistowskich komentarzach, które zostały wywołane tym wydarzeniem. Oficjalnie do akcji przystąpiły takie marki jak Honda, Ben & Jerry’s oraz Verizon. W bojkot reklam na Facebooku zaangażowały się także Coca-Cola, Starbucks, Puma oraz Levi’s. Wszystkie wymienione marki wstrzymały publikowanie reklam na portalu Marka Zuckerberga przez cały lipiec. 

Źródło: Wall Street Journal