Discovery zapowiedziało rebranding

Discovery zapowiedziało rebranding

Opublikowano 9.04.2019 20:56 -


Discovery zapowiedziało rebranding swojego flagowego produktu, stacji Discovery Channel. Założony w 1985 roku kanał zdecydował się po 11 latach na zmianę wizerunku. Nowe logo widnieje już w amerykańskiej wersji strony www kanału.

Discovery Channel to edukacyjny kanał telewizyjny założony w 1985 przez Johna Hendricksa. W Polsce nadawany jest on od 1996 roku. Discovery Channel jest częścią Discovery, Inc. jednego z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych. W portfolio firmy, poza Discovery Channel, znajdziemy takie stacje jak między innymi Animal Planet, HGTV, TLC, Eurosport 1 i 2, czy TVN i TVN24.

Dark mode. Trend czy potrzeba użytkowników?

Od początku istnienia stacji w jej logo widniała kula ziemska. W poprzedniej wersji znaku, wprowadzonej do użytku w 2008 roku, była ona dość realistycznie przedstawiona. Była to kula ziemska widziana z orbity, gdyż poza lądami i oceanami, dostrzec mogliśmy także chmury spowijające naszą planetę. Kula przysłaniała częściowo nazwę stacji.

stare i nowe logo Discovery

W nowym logo zdecydowano się na znaczne uproszczenie globu. Tym razem jest on achromatyczny. W zaprezentowanych materiałach całe logo jest białe, a lądy przyjmują kolor tła. W podstawowej wersji znaku jest to czerń, jednak podczas prezentacji znaku nałożonego na wideo widzimy, że lądy są przezroczyste. Glob nie przesłania już logotypu. W nowym znaku został on wpisany w literę „D”, zastępując jej pionową kreskę. Z logo Discovery Channel pozbyto się także członu Channel.

wykorzystanie litery D w nowym brandingu discovery

Jak widać w nielicznych przedstawionych dotąd materiałach, litera „D” pełni teraz bardzo ważną rolę w identyfikacji kanału. „D”, w wersji bez kuli ziemskiej, jest w identyfikacji traktowane jako swego rodzaju okno na świat, w którym prezentowane są różne treści. Natomiast „D” z kulą jest używane jako ikona, między innymi w aplikacjach od Discovery. Bardzo przyjemnym zabiegiem jest to, że w ikonie osadzonej w wideo, kula ta się ciągle obraca. Mała rzecz, a cieszy. Wideo promujące rebranding zobaczyć możesz tutaj.

Nowe logo i identyfikację można zobaczyć już na amerykańskiej stronie Discovery, niestety nie dostaniesz się tam, bez odpowiednio ustawionego VPNa. Nie wiadomo jeszcze, kiedy rebranding trafi do Polski.

Sheraton zmienia logo po 50 latach

Nie mam większych zastrzeżeń do nowej identyfikacji Discovery Channel. Obejrzeliśmy wprawdzie na razie niewiele materiałów, jednak na podstawie tego można już ocenić, że twórcy mieli pomysł na nowy wizerunek kanału i konsekwentnie go realizują. Można narzekać, że nowe logo może nie być czytelne, gdy będzie eksponowane na małych nośnikach, jednak i tak jest ono dużo prostsze i czytelniejsze niż poprzednie. A Tobie jak podoba się nowe logo Discovery?

Wieści z Rozładowani.pl