Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Z tą książka zarobisz kupę hajsu. | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Z tą książka zarobisz kupę hajsu.

Opublikowano 2 lata temu - 3


Witam witam, mam dziś dla Ciebie coś nowego. W sumie to dawno nowości u nas nie było - aż dziwne ;)

Dziś chciałbym, żebyś poznał nasz nowy dział i zarazem kategorię - Biblioteczka. Nazwa adekwatna w 100% do tego, co tutaj będziesz mógł znaleźć - recenzje książek, które przeczytała ekipa DailyWeb.

Zawsze warto się rozwijać i iść do przodu, jednak czasami ciężko podjąć decyzję jaką książkę czy też ebook kupić. My rozwijać się lubimy, w różnych dziedzinach - tacy ludzie renesansu z nas.

Ciekawostka - człowieka renesansu można także nazywać polihistorem lub polimatem :)

Udało nam się nawiązać współpracę z dobrze znanym w świecie IT wydawnictwem Helion oraz siostrzanym OnePress - bardziej znane w kręgach biznesu, marketingu etc. Bardzo z tego powodu się cieszę ponieważ będę mógł potracić trochę wzroku na fajnych książkach.

Recenzje będę starał się utrzymywać bez zbędnej wyniosłości :) Ma być prosto i szczerze.

Jestem właśnie po lekturze pierwszej pozycji na mojej długiej liście do przeczytania i chciałbym się z wami podzielić swoją opinią na jej temat:

Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy

desthi

Książkę miałem okazję czytać w klasycznym - papierowym wydaniu, jednak da się ją też kupić jako Ebooka.

Nie jest długa, ma 176 stron, jednak ostatnie ~30 stron to różne dodatki takie jak Case Study, szablony, glosariusze, czy też zbiór adresów stron WWW, które warto mieć w swojej codziennej prasówce.

Książka naprawdę świetnie napisana, nie sądziłem, że można tyle wiedzy upchnąć w tak małej ilości stron.

Dobrze przetłumaczona, chociaż Pani tłumacz troszkę zbyt dosłownie wzięła Media Queries tłumacząc je na zapytania medialne, no cóż, możliwe że zabrakło wiedzy technicznej. Jest to jedyne "ale" jakie mam do jakości tłumaczenia.

Format książki.

Kieszonkowy, inaczej mówiąc A5, w tylnej kieszeni spodni się zmieściła, głównie czytałem ją podczas przemieszczania się, więc był to pewien atut. Miekka okładka

Dla kogo?

Jeśli prowadzisz swoją firmę w obszarze usług, lub posiadasz swój produkt, jeśli prowadzisz startup, lub się do niego przymierzasz, jeśli masz pod sobą ludzi, bądź masz wpływ na wygląd projektu, jeśli chcesz zmienić "coś" w swoim życiu lub firmie - ta książka jest dla Ciebie. Autorka świetnie opisuje naprawdę sporą ilość przeróżnych tematów jakich może dotykać myślenie projektowe. Jednak przy tak małej ilości stron w stosunku do tematów robi to w bardzo przyjazny i zrozumiały dla czytelnika sposób.

Co można z niej wynieść?

Wiedzę na tematy związane z tworzeniem swoich projektów od zera, bądź szukaniem nowej drogi dla swojego biznesu. Troski o użytkownika i to jak zdefiniować prawdziwe potrzeby, bez kluczenia złymi ścieżkami. Jak dostrzec las, jeśli zasłaniają Ci go drzewa i o co właściwie w tym powiedzeniu chodzi. Jeśli jesteśmy już przy drzewach - to jakie konsekwencje dla Drzewa o imieniu Jerzy będzie miała decyzja o zaprzestaniu rośnięcia.

Większość ludzi w dzisiejszych czasach utożsamia słowo design tylko z warstwą wizualną. Ta książka także pokazuje jak bardzo się mylą. Design to nie tylko wygląd ale także to w jaki sposób użytkujemy dany produkt/usługę i jakie wartości dodane może nam on dostarczyć.

Jeśli istniałaby lista książek, które trzeba przeczytać zanim zaczniemy prowadzić biznes czy też rozwijać dany produkt lub nawet kiedy szukamy nowej ścieżki dla czegoś co już istnieje, to ta książka z pewnością powinna się tam znaleźć. Zawiera w sobie naprawdę bardzo dużo wiedzy pomimo swoich niewielkich rozmiarów. Wiedzy marketingowej jak i projektowej, którą zrozumieją nawet laicy. Wiedzy podanej przy użyciu normalnego, ludzkiego języka, bez zbędnego używania branżowej terminologii - ogromny plus dla Panie tłumacz.

Książka jest pisana jako poradnik, lecz na próżno (poza dodatkami z tyłu) szukać w niej listy punkt po punkcie co należy robić. Zamiast tego znajdziemy bardzo wartościowe przykłady wytłumaczone jak chłopu na roli. 

Ta książka zmieniła moje podejście do kilku kwestii związanych z moją firmą i mam dzięki niej listę rzeczy, które muszę wdrożyć podczas nowych projektów.

Innymi słowy Pani Beverly Rudkin Ingle pokazuje, że myślenie projektowe nie jest tylko i wyłącznie domeną gigantów takich jak Samsung etc oraz, że wcale nie musi kosztować Cię krocie, wręcz przeciwnie, możemy się za to zabrać z zerowym budżetem i tylko własnymi siłami. Efekty, które możemy osiągnąć dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu strategii będą nie do porównania w stosunku do czasu, który na to planowanie poświęcimy.

Szczerze polecam, nie wiem czy gdzieś indziej znajdziemy taki ogrom wiedzy za 34.90zł ponieważ tyle właśnie kosztuje książka na stronie wydawnictwa.

Przeczytaj fragment online.

Pobierz fragment.