Darmowy film od Netflixa dla każdego? Wszystko, by pozyskać nowych użytkowników

Darmowy film od Netflixa dla każdego? Wszystko, by pozyskać nowych użytkowników

Opublikowano 13.02.2020 10:07 -


Od czasu wzmożenia się konkurencji na rynku usług streamingowych, Netflix boryka się z coraz większymi problemami. Chodzi oczywiście o pozyskiwanie nowych użytkowników, którzy zdecydują się na długofalową subskrypcję, zwłaszcza w Stanach. Szukając sposobu, jak dotrzeć do szerszego grona klientów, platforma wpadła na pomysł, by zaoferować każdemu darmowy film do obejrzenia!

Trzeba przyznać, że jest to dość ciekawa kampania marketingowa, która może przynieść oczekiwane skutki. W końcu nic tak bardzo nie wciąga, jak dobry film! Zwłaszcza, że Netflix dobrze przemyślał, którą ze swoich autorskich pozycji może zaproponować przyszłym widzom. Mowa o To All The Boys I’ve Loved, czyli dość popularnej komedii romantycznej, jaka miała swoją premierę niecałe 2 lata temu. Od niedawna na platformie dostępna jest jej kontynuacja i to właśnie chęć poznania dalszych losów bohaterów ma okazać się kluczem do sukcesu!

darmowy film wyłącznie dla widzów w usa

Od samego początku było wiadomo, że głównym celem Netflixa jest podbicie rynku w Stanach Zjednoczonych. Jednak zwiększająca się konkurencja sprawiła, że podsumowanie ubiegłego roku pod względem liczby nowych użytkowników w Ameryce Północnej było znacznie słabsze niż dotychczas. W ostatnim kwartale 2019 roku zaledwie 550 000 osób postanowiło dołączyć do subskrypcji Netflixa (mowa oczywiście wyłącznie o Ameryce), co teoretycznie miało być spowodowane niewielką podwyżką cen. Początek tego roku nie zapowiada się niestety lepiej – już niebawem do listy serwisów streamingowych mają dołączyć Quibi, Peacock i HBO Max. To jest więc ostatni moment, by zainteresować swoją biblioteką użytkowników.

To All The Boys I’ve Loved za darmo do 9 marca

Osoby nieposiadające konta na Netflixie, zamieszkujące USA, będą mogły obejrzeć pierwszą część autorskiej komedii romantycznej To All The Boys I’ve Loved. Darmowy film ma zostać udostępniony jedynie do 9 marca, czyli na niecały miesiąc. Dlaczego właśnie on? Być może dlatego, że właśnie od wczoraj dostępna jest jego kontynuacja, za którą użytkownicy muszą jednak zapłacić. Czy to przyczyni się do zwiększenia liczby subskrybentów? 

darmowy film

Taka strategia była już stosowana między innymi w UK, Indiach, Meksyku czy Kolumbii. Najwidoczniej przyniosła ona oczekiwane efekty, skoro platforma decyduje się ponownie udostępnić darmowy film. Być może w przyszłości i do wschodniej części Europy dotrze ten sposób promowania usług, co przełoży się na zwiększenie popularności Netflixa w Polsce.

Źródło: The Verge

Wieści z Rozładowani.pl