Czyżby Verizon szykował się do połączenia Yahoo z AOL?! | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Czyżby Verizon szykował się do połączenia Yahoo z AOL?!

Opublikowano 5 miesięcy temu -


 

Firma Verizon już chyba od dłuższego czasu planuje namieszać w temacie serwisów informacyjnych. Świadczyć może o tym dość spora odwaga w zakupie wielkich marek, jakimi są AOL oraz Yahoo.

Pierwszy podmiot został zakupiony przez Verizon 23 czerwca 2015r za kwotę 4,4 miliarda dolarów, a zaledwie rok po zakupie AOL do rąk firmy trafił kolejny nabytek, którym było Yahoo za 4,8 miliarda dolarów.

Przejęty spółki cały czas funkcjonują jako oddzielne podmioty, każda pracuje i działa nad podtrzymaniem własnej popularności. Niemniej kilka dni temu Tim Armstrong - CEO AOL - na swoim twitterze podzielił się zdumiewającym logo nowej marki ‘Oath:’ od Verizona. W sieci od razu zawrzało zaś w dyskusjach jak i artykułach prasowych bezapelacyjnie wskazuje się że będzie to istne połączenie Yahoo z AOL.

Choć to tylko jeden tweet to w sieci wywołał niemałe zamieszanie. Niestety aby poznać jakieś szczegóły bądź też strukturę firmy poczekać będziemy musieli kilka miesięcy do lata tego roku. Mimo jednak tej niewiadomej czym będzie ‘Oath’ mam pewne obawy czy jeżeli rzeczywiście okażę się to połączeniem Yahoo z AOL to czy będzie to odpowiedni krok.

Krok, który zakończy ere dwóch gigantów mających za sobą wielki rozgłos jak i popularność. Z drugiej strony dla Verizona taki ruch może okazać się sukcesem pod względem finansowym, może to być lek na problemy dochodów z reklam choćby w Yahoo. Nowa marka już na starcie zyskałaby wielki rozgłos co znacząco przełożyłoby się na jej popularność - no ale na wyciąganie śmielszych tez musimy poczekać choćby jeszcze do lata tego roku.