Czy T-Mobile dba bardziej o potencjalnych niż o aktualnych klientów? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Czy T-Mobile dba bardziej o potencjalnych niż o aktualnych klientów?

Opublikowano 4 lata temu - 3


Mam zasadę, że telefonów od operatorów komórkowych nie biorę. Wynika to tylko i wyłącznie z czystej kalkulacji. Telefonów zwyczajnie nie opłaca się brać, bo i tak zostanę one doliczone w abonamencie, to oczywiste. Ponadto rezygnując z samego telefonu, dostaniemy zdecydowanie lepsze warunki abonamentowe. To też właściwie żadna nowość. Wygląda jednak na to, że to tylko stereotypy i czasem jednak warto zastanowić się nad telefonem.

Otóż kilka dni temu zostałem powiadomiony przez T-mobile o możliwości przedłużenia mojego abonamentu, oczywiście na bardzo atrakcyjnych warunkach. Płacę za telefon właściwie całkiem sporo, niemniej i tak nie liczyłem na nic ciekawego. Topowe smartfony w cenie takiej, za jaką mogę je znaleźć na Allegro. Ponadto ukierunkowany jestem i tak na Nexusa 5, a potencjalny telefon od operatora miałby posłużyć za dodatkowe pieniądze na telefon od Google. Generalnie nie znalazłem totalnie nic ciekawego.

Na tym byłby właściwie koniec historii, gdyby nie podkusiło sprawdzić jak aktualnie prezentują się warunki na nowy abonament i zupełnie przypadkiem zobaczyłem to:

htc

Otóż szybka kalkulacja i wygląda na to, że cholernie się ten zestaw opłaca. Abonament 90zł (wersja bez telefonu 50zl, co generalnie stanowi dużą różnicę). Niemniej 40zł przez 24 miesiące abonamentu daje 960zł nadpłaty, czyli właściwie tyle ile ten telefon kosztuje na Allegro, czyli generalnie zostanie on spłacony nadwyżką abonamentu. Co jednak ciekawe, pozostały słuchawki Beats, które średnią cenę osiągają w granicach 700zł, co powoduje że powyższy zestaw zaczyna się opłacać. Sprzedając całość, można zestaw wymienić na nowego Nexusa 5 ;-) Jest jeden mały problem, powyższy zestaw jest tylko dla osób przenoszących numer i dla nowych aktywacji. Dla osób przedłużających umowę niestety nie.

Pozostaje się obrazić i pójść do konkurencji ;-) A zupełnie poważnie, nasuwa się pytanie:  dlaczego?! Obecni klienci mniej wartościowi niż potencjalni? Zdaje się, że niestety tak.  A Wy jeśli planujecie zmianę operatora, to mocno się zastanówcie nad powyższy zestawem, wygląda na to że jest bardzo atrakcyjny.

Aktualizacja

Chyba niestety szybko się to nie zmieni: