Nie. Takie pozycjonowanie stron, jakie znajdziemy w większości polskich strategii online marketingowych, nie ma już sensu. Działania SEO, wyrwane z kontekstu całej strategii, pozbawione logicznego ciągu wynikających z siebie po kolei zdarzeń, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. To tylko przepalanie budżetu marketingowego i dodatkowe koszty dla firmy.

Plan pozycjonowania strony powinien krok po kroku prowadzić Cię do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego, a w efekcie do większej ilości konwersji i wyższej sprzedaży. Nowoczesne SEO wymaga jednak kompleksowych działań i kompetencji, a także unikania najpopularniejszych błędów w pozycjonowaniu stron i sklepów online. Wtedy rzeczywiście inwestycja w SEO przyniesie wysoką stopę zwrotu i realne korzyści dla Twojego biznesu. Co robić, aby pozycjonowanie miało sens?

Data-driven SEO zamiast intuicji

Przede wszystkim opierać się na twardych danych, a nie przeczuciach szefa firmy lub etatowych marketerów. Dziś świat online oferuje nam mnóstwo narzędzi, które w kilka chwil dadzą nam rzetelne informacje do analizy. Google Analytics, Google Search Console, SEMrush, Senuto, Siteliner, SimilarWeb – te i wiele innych gotowych rozwiązań online to porcja danych, która wskaże Ci właściwy kierunek działań w kwestii SEO, zarówno on-site, jak i off-site. Korzystając z dostępnego oprogramowania dla ekspertów SEO, minimalizujesz ryzyko, że Twój plan nie wypali.

SEO + UX = SXO

Algorytmy Google chcą promować takie strony WWW, które są dobrze zoptymalizowane pod potrzeby dzisiejszego użytkownika. Google premiuje serwisy mobile-friendly, łatwe i wygodne w użyciu, na których ścieżka zakupowa Klienta, czy, patrząc szerzej, cała customer journey map, jest maksymalnie uproszczona i zgodna z najnowszymi trendami UX (User Experience) i UI (User Interface). To właśnie dlatego w dzisiejszej rzeczywistości strategia SEO bez elementów web developmentu, czy optymalizacji i szlifowania user experience, w praktyce nie “dowiezie” satysfakcjonujących wyników.

Dobór słów kluczowych

Skuteczne pozycjonowanie stron powinno być poprzedzone odpowiednim researchem, opracowaniem person marketingowych i poznaniem ich ścieżki dotarcia na Twoją stronę WWW, a finalnie właściwym doborem słów kluczowych. Logicznie powiązane ze sobą frazy short-tail, middle-tail i long-tail powinny tworzyć kolejne gałęzie “drzewek” w Twoim lejku marketingowym, który następnie zostanie obudowany odpowiednimi działaniami ze strategii SEO. Dopiero wtedy ma to sens.

Content is king

Dopasowane do grupy docelowej treści, które są tworzone w duchu SEO-friendly, to najlepszy pokarm dla algorytmów Google. Content wciąż ma moc, na dodatek z roku na rok coraz większą. W parze z ilością musi, oczywiście, iść jakość. Unikalność, elegancka forma, w której tekst jest uzupełniony infografikami, a także łatwy dostęp do wiedzy z poziomu dowolnego urządzenia to cenna waluta zarówno dla Twojego Klienta, jak i silnika Google.

Plan gry na linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Uporządkowanie całego schematu linkowania wewnętrznego, a następnie pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych z innych domen także musi pojawić się w dobrej strategii SEO, aby ta miała sens. Jest to jeden z ważnych czynników rankingowych Google, ale także dodatkowe źródło ruchu i sposób na utrzymanie uwagi potencjalnego Klienta na dłużej na Twojej witrynie, więc nie warto o tym zapominać.

SEO dla branży x jest inne niż dla branży y

Jeśli pracujesz z agencją zewnętrzną, pamiętaj, aby stworzona dla Ciebie strategia SEO była dostosowana do specyfiki Twojej branży i potrzeb Twojego biznesu. Indywidualnie, a nie z automatu. Działania SEO to nie taśmociąg. Tutaj potrzebne jest odpowiednie podejście do każdego rodzaju przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie zagraniczne

Świat stał się globalną wioską, w której Twoje produkty z Polski za sprawą dobrej strategii SEO zagranicznego, mogą dotrzeć w każdy zakątek Ziemi. Być może jednym z dobrych pomysłów na rozwój Twojego biznesu będzie ekspansja zagraniczna, a dziś nie sposób jej sobie wyobrazić bez dobrego pozycjonowania na dany kraj.

Czy pozycjonowanie dalej ma sens?

Tak, jeśli masz odpowiednią wiedzę w zakresie SEO i dokładnie wiesz, co zrobić, aby pozycjonowanie strony przyniosło realne, biznesowe, finansowe korzyści. Nie ma sensu, jeśli podejmiesz działania SEO bez strategii i umiejętności albo chociaż bez wsparcia kompetentnego partnera.

Jednym z nich jest Delante. To krakowska agencja SEO / SEM, która została wyróżniona na rynku polskim i międzynarodowym m.in. przez Deloitte, Clutch.co, czy European Search Awards 2020. Jednym słowem: wiedzą, co robią. Jeśli się uczyć, to od najlepszych. Jeśli pracować, to z najlepszymi. Z Delante SEO naprawdę ma biznesowy sens!


Artykuł sponsorowany, dostarczony przez partnera.