Czerwony Groszek - gdy GMO wjedzie za bardzo

Opublikowano 23.10.2020 8:20 Aktualizacja: 1.11.2020 9:58 -


Z okazji 20-lecia istnienia sieci Groszek na polskim rynku, jej właściciel Eurocash, przeprowadził rebranding, obejmujący zmianę logo i identyfikacji wizualnej, a także nowe aranżacje wnętrz.

Sieć posiada obecnie prawie 2000 placówek w całym kraju, co czyni ją jedną z największych sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Grupa Eurocash poza marką Groszek, organizuje również (przede wszystkim na zasadach franczyzy) również inne sieci sklepów, takich jak Delikatesy Centrum, Lewiatan, InMedio, czy ABC. Ta ostatnia marka również niedawno rozpoczęła proces rebrandingu.

Do tej pory Groszek reprezentował logotyp, w którym literę "o" zastępowała czerwona kropka z białą łzą, mającą prawdopodobnie symulować odbicie światła. Logotyp złożony był dość pokracznym fontem i prezentował się dość kiepsko. Znakowi często towarzyszył claim – "Twój sklep na co dzień".

groszke

W nowym logo czerwona kropka stała się sygnetem – coś na wzór znany z logo Onetu. Twórcy znaku poszli trochę pod prąd obecnym trendom i zdecydowali się na wyróżnienie znaku odważną typografią. O ile nie przekonuje mnie fikuśne "g", to bardzo podoba mi się użyte w logo "r". Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego groszek jest czerwony. Prawdopodobnie nie chodzi tu o groszek, czyli młode, zielone i niedojrzałe ziarno grochu zwyczajnego, tylko o groszek - motyw zdobniczy, który święci triumfy od przełomu lat 40. i 50.

sklepy groszek 2 scaled

W ramach zmian pojawić się ma również nowa aranżacja specjalistycznych stoisk mięsnych, warzywnych i piekarniczych. Poszczególne sekcje oznaczane będą groszkiem w różnych kolorach.

Zobacz także: Lorem Ipsum, co znaczy, skąd się wzięło i kiedy stosować?

W sklepach pojawią się nowe regały z drewna buczynowego, oznaczenia regałów i stref promocji. Żałuję, że w opisach poszczególnych działów nie zdecydowano się na odważniejsze podejście do typografii, które udało się wprowadzić w logo.

sklepy groszek

Poza nowym logo i aranżacją sklepów sieć zyskała nowe hasło - „Groszek. Pełny zakupów. Pełny radości”. Nie wiem, czy pełnię radości można uzyskać w innym sklepie niż coffee shop, jednak zdecydowanie nie jestem grupą docelową sklepu, gdyż mimo prawie 2000 placówek, nigdy nawet nie widziałem sklepu z szyldem Groszek.

Wieści z Rozładowani.pl