Czego marki powinny nauczyć się na Instagramie od nastolatków? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Czego marki powinny nauczyć się na Instagramie od nastolatków?

Opublikowano 1 miesiąc temu - 2


Instagram - platforma niegdyś dla hipsterów, szybko została zdominowana przez nastolatków. Dla niektórych jest to kolejne miejsce do publikowania "słit foci" w lustrze, dla innych to internetowy pamiętnik, a dla jeszcze innych - miejsce, w którym w jakiś sposób mogą wyrazić swoją artystyczną cząstkę siebie. I to właśnie od tej grupy marki mogą wiele się nauczyć, decydując się na prowadzenie działań komunikacyjnych poprzez Instagram.

Nie ma co się oszukiwać - nastolatki świetnie radzą sobie na Instagramie. Mimo, że ostatnio pisałem o pewnym eksperymencie, który pokazywał, jak szybko można stać się "znanym instagramerem"/"znaną instagramerką", to wiele kont wciąż jest prowadzonych z - i nie zawaham się użyć tego słowa w tym kontekście - pasją. Polubienia, komentarze, interakcje, spójność - tak w kilku słowach można opisać wiele instagramowych profili, prowadzonych przez nastoletnie osoby. Zauważyła to także na blogu Hootsuite Dara Fontein. Co jest więc kluczem do tego sukcesu?

Eksperyment: Jak zostać gwiazdą Instagrama?

1. Hackownie algorytmu

Małe ćwiczenie: wejdźcie pod ostatnie zdjęcie Kylie Jenner lub inne, zamieszczone na jednym z najpopularniejszych instagramowych kont. Waszym oczom ukażą się setki, jak nie tysiące komentarzy zawierających dwie litery: "LB", "CB", "FB". To akronimy od "Like Back", "Comment Back" i "Follow Back". Użytkownicy zamieszczają takie komentarze, wyrażając jednocześnie chęć wzajemnej wymiany komentarzami/lajkami/obserwacjami. Dzięki temu, ich zdjęcia znajdą się wyżej w algorytmie aplikacji, zyskując tym samym na popularności. Im więcej przybywa polubień i komentarzy, tym mniej prawdopodobne, że post zostanie przeoczony.

2. Są autentyczni

Nastolatki nie powstrzymują swoich uczuć - kiedy coś ich denerwuje lub sprawia im radość, szczerze się tym dzielą. Naładowanie treści dużymi emocjami zapewnia spore zaangażowanie odbiorców na profilu. Co ważne, zamieszczając takie treści, pokazują, że są autentyczni. Ich życie nie jest tylko "extra", składają się na nie zarówno te pozytywne, jak i negatywne emocje.

3. Planują treści

I kolejne ćwiczenie: przejrzyjcie profile młodych, dość popularnych osób. Co zauważacie? Większość z nich jest spójna. Nastolatki tak planują zamieszczane przez siebie treści (i mowa tu o planowaniu zarówno na etapie fotografowania i potem publikacji), by content zamieszczany na ich profilach współgrał całościowo, a sam profil prezentował się estetycznie.

4. Działają razem

Jakiś czas temu pisałem o "podziemiu" działającym na Instagramie. W ten sposób często działają nastolatkowie - tworzą różne grupy, w których informują o zamieszczonych przez siebie nowych postach, wzajemnie sobie je lajkując i komentując. Tym samym zwiększają swoje zasięgi i sprawiają, że ich profil jest atrakcyjniejszy dla instagramowego algorytmu.

Może dołączysz do instagramowego podziemia?

Pomysł to podstawa

Coraz więcej marek decyduje się na działania na Instagramie. Niestety - często nie mają one pomysłu na swoją komunikację, często brakuje im odpowiedniej strategii. A szkoda: Instagram bowiem to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, oferująca coraz to nowe rozwiązania dla biznesu. By odnieść jednak sukces, trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować swoje działania. Trzeba mieć na siebie pomysł, rozwijać go lub - w odpowiednim momencie - zmodyfikować. Zresztą jak w każdym medium społecznościowym.