W moje ręce trafiła książka autorstwa Magdaleny Tobiasz oraz Wojciecha Szymańskiego. W nazwie widnieje słowo poradnik, jednak według mnie przewodnik byłoby o wiele lepsze.

Ta delikatna poprawka w tytule z mojej strony nie powinna być jednak odbierana negatywnie. Ta książka to świetna pigułka wiedzy o content marketingu. Znajdziemy w niej informacje o tym, czym w ogóle marketing treści jest, na jakie typy się dzieli. Autorzy książki dzielą się z nami wiedzą na tematy ogólne związane z marketingiem internetowym.

https://www.instagram.com/p/Bchbs1_FzO_/?taken-by=dailywebpl

W książce znalazłem także sporo informacji na temat przeprowadzania kampanii content marketingowych. Podoba mi się, że często wiedza poparta jest przykładami. Jeśli chodzi o kampanie, to są to przydatne narzędzia. W książce możemy też naleźć przykłady w formie zrzutów ekranu, ale akurat według mnie fajnie byłoby obok zamieścić QR kod, aby móc czytelnika przenieść do zawartości w sieci.

W tym przewodniku znalazłem też opis różnych pobocznych typów marketingu takich jak: context, real-time, visual content, emotional, most wanted content. Informacje o to, jak dbać o treści stworzone na potrzeby kampanii na pewno nie pójdą w las.

Książka zawiera cały rozdział poświęcony kanałom komunikacji oraz temu, jak ich używać. Na sam koniec natomiast możemy wczytać się w case study jednego z większych polskich serwisu – deon.pl.

Czytając książki zawsze, w jakiś sposób próbuję odnieść ich zawartość do aktualnej sytuacji w życiu. Ta książka okazała się dla mnie bardzo przydatna, ponieważ z Żoną mą próbujemy rozkręcić biznes i strategię komunikacji też przygotować wypada :) czytając rozdział za rozdziałem w głowie pojawiało się coraz więcej pomysłów.

Wydaje mi się, że jest to książka, do której raz na czas warto wrócić robiąc podsumowanie swoich działań. Myślę, że najbardziej przydatna będzie ona dla małych firm, które większość rzeczy, chcąc nie chcąc, muszą robić same albo zlecić na zewnątrz. Przy tym drugim scenariuszu jest to o tyle ważne, żeby mówiąc wprost nie dać się wydymać, ale żeby też zrozumieć, za co się płaci i że takie działania wymagają czasu.

Nie będę polecał tej książki osobą działającym w branży na co dzień. Dla was jest zbędna, no chyba, że potrzebujecie przypomnienia.

Na sam koniec chciałem podziękować Autorowi tego przewodnika – Wojciechowi Szymańskiemu za podarowanie mi go oraz przeprosić, że tak długo zabierałem się do zgłębienia wiedzy w nim zawartej :)