Coca-Cola, Twix, a może Redmi Note 7? Pierwsze automaty Xiaomi już wkrótce

Coca-Cola, Twix, a może Redmi Note 7? Pierwsze automaty Xiaomi już wkrótce

Opublikowano 14.05.2019 19:23 -


Automaty z produktami to powszechna rzecz. Choć na co dzień spotykamy się takimi, wyposażonymi w rzeczy do picia i jedzenia, nie oznacza, że tylko takie mogą w nich być. Xiaomi wpadł na pomysł, aby właśnie w takiej formie sprzedawać bezpośrednio swoje produkty. Pierwszy taki w Indiach, ale to dopiero przymiarki.

W Polsce najpopularniejsze automaty to te z artykułami spożywczymi, a więc Cola, Twix albo inny rogal. W Azji natomiast jest to dużo bardziej powszechna forma zakupów o szerszym asortymencie. Najdziwniejszym pomysłem, o jakim słyszałem był automat z bielizną. Widziałem również automaty z elektroniką, ale były to raczej drobne rzeczy i zabawki dla dzieci. Dziwi zatem, jak długo musieliśmy czekać na kiosk z telefonami i tabletami od Xiaomi.

Mi Express

Bo tak właśnie nazywać się ma punkt automatycznej sprzedaży bezpośredniej to pomysł iście genialny. W ten sposób Xiaomi ominie pośredników oraz wiążące się z tym koszta. Chiński producent wielokrotnie powtarza, jak niewielką marżę nakłada na swoje produkty, dlatego każdy pośrednik jest dla nich niemałym problemem.

Rozwiązaniem tego zagadnienia mogą być właśnie automatyczne kioski, które Xiaomi ma zamiar stawiać w punktach o większym zasięgu, takich jak parki technologiczne, stacje metra, lotniska i centra handlowe. Opłata za automat w takim miejscu jest niewspółmiernie niższa do czynszu za lokalny sklep.

W Mi Expres konsumenci będą mogli kupować produkty Xiaomi, płacąc za pomocą kart kredytowych, kart debetowych, gotówki i UPI (formy płatności rozpowszechnionej w Azji). Poza produktami Mi będą tam dostępne również submarki jak POCO czy Redmi.

Pierwszy taki punkt Xiaomi otworzyło w Manyata Tech Park w Indiach, ale jest to dopiero początek. W ciągu najbliższych miesięcy zostaną otwarte kolejne punkty Mi Express w innych miejscach w tym kraju.

Mi Express Kiosk jest kolejnym krokiem firmy, aby pominąć pośrednika i sprzedawać produkty bezpośrednio klientowi końcowemu. W końcu już możemy kupić ich produkty bezpośrednio poprzez ich stronę Mi.com, a także sklepy detaliczne.