Choć krój przez lata doczekał się dziesiątek lepszych lub gorszych kopii Monotype – obecny właściciel licencji na klasyczną Helvetikę i spadkobierca Haas’sche Schriftgießerei, stara się wciąż na nim zarabiać. Ostatnim skokiem na kasę była wydana w zeszłym roku Helvetica Now. Krój jest jednak na tyle legendarny, że Monotype nie ogranicza się do samej sprzedaży fontu, a wchodzi w różne kolaboracje. Tym razem przyszła pora na współpracę z marką Milltag – brytyjskim producentem odzieży rowerowej.

Helvetica Now – Monotype zaprezentowało lifting legendy

Milltag we współpracy z Monotype wprowadza limitowaną serię, w skład której wchodzą koszulki rowerowe i spodnie z szelkami (nasz naczelny pewnie by Wam podał profesjonalną nazwę, bo ze mnie słaby kolarz) w wersji damskiej i męskiej oraz czapeczka, rękawiczki i torba. Ceny? Od 20 do 100 funtów, co nie odbiega od innych produktów marki Milltag. Za przesyłkę przyjdzie Wam dopłacić 9.95 GBP.

Cała kolekcja utrzymana jest w dość stonowanym stylu. Jak podkreśla Ed Cowburn, założyciel i dyrektor kreatywny Milltag, czysta graficznie, nowoczesna i prosta koszulka stoi w ostrym kontraście z profesjonalnymi koszulkami rowerowymi, które są zalane logo. James Fooks-Bale, Starszy Dyrektor Kreatywny Monotype, natomiast zachwala podejście Milltag do projektowania i przekonuje, że są bardzo podekscytowani współpracą z Brytyjczykami.

To nie pierwsza próba ugryzienia tematu typografii w kontekście strojów sportowych. Jakiś czas temu opisywałem na łamach DailyWeb kickstarterowy projekt TypeKits. Na potrzeby projektu autor stworzył 6 fikcyjnych klubów, których herby nawiązują do historii konkretnych krojów i skojarzeń z nimi.

Zobacz także: Lorem Ipsum, co znaczy, skąd się wzięło i kiedy stosować?

Kluby reprezentują następujące kroje: Helvetica, Futura, Optima, Comic Sans, Franklin Gothic i Johnston Sans. Oczywiście projekt zaczął się właśnie od Helvetiki, która była pierwszą zaprojektowaną koszulką.

TypeKits – oto co wyjdzie z połączenia futbolu z typografią

Kolekcja Helvetica dostępna jest w przedsprzedaży do 25 października z dostawą na początku grudnia. Jestem dużym fanem typografii i miłośnikiem Helvetiki, jednak nie jestem do końca przekonany do pomysłu firmy Milltag. Jestem jednak przekonany, że produkty rozejdą się jak świeże bułeczki.