Google udostępnia platformę dla twórców botów, która ma służyć ocenie skuteczności ich narzędzi. Platforma nazywa się Chatbase i jest dostępna do powszechnego użytku od kilku dni.

Chatbase umożliwia analizę i optymalizację chatbotów służących do automatycznego kontaktu z klientami, pozwalając ich twórcom na usprawnienie ich funkcjonowania i lepsze przystosowanie do potrzeb użytkowników. Wszystko w celu polepszenia UX strony i zwiększenia ilości konwersji.

Chatbase - screen z panelu

System zbiera informacje o aktywności botów na stronie i analizuje je pod katem skuteczności. Użytkownik może śledzić w panelu dane takie jak: historię kontaktów botów z klientami, stopień zaangażowania klientów w kontakt z botem oraz czy kontakt przełożył się na konwersję. Chatbase umożliwia także porównanie pracy bota pomiędzy różnymi platformami.

Wg zapewnień Google, system przystosowany jest do różnych komunikatorów oraz platform tekstowych i głosowych, wliczając w to Facebook, Kik, Viber, Slack, WhatsApp, WeChat, Alexa, Cortana, Allo, Line, Skype i Twitter.

Chatbase - screen z panelu

Chatbase został opracowany przez inżynierów laboratorium Area 120, należącego do koncernu Google i specjalizującego się w rozwoju nowych technologii. Jego wprowadzenie to obiegu poprzedzono szeregiem testów. Wśród firm, które miały okazję sprawdzić skuteczność platformy są m.in. Ticketmaster, HBO, Keller WIlliams, Unicef i Viber. Twórcy zapewniają, że nie jest to jednak rozwiązanie dedykowane wyłącznie dużym firmom. Korzystanie z Chatbase jest darmowe, a sama platforma działa niezależnie od tego ilości botów jakie ma do przeanalizowania.

Google nie zdradziło jeszcze, czy i w jaki sposób zamierza monetyzować platformę. Więcej informacji na temat Chatbase i jego funkcji można znaleźć pod tym linkiem.