Co Polacy robią najczęściej w mediach społecznościowych? | DailyWeb.pl

Co Polacy robią najczęściej w mediach społecznościowych?

Opublikowano 2 miesiące temu - 1


Niedawno poznaliśmy wyniki dziewiątej edycji badania Wave, dotyczącego social media i szeroko rozumianych nowych technologii. Z raportu dowiadujemy się między innymi, jak z mediów społecznościowych korzystają polscy internauci. I nie, nie oglądają najczęściej filmów dla dorosłych, choć z takim przekonaniem spotykam się bardzo często w swoim zawodowym życiu.

Szpiegujemy znajomych

Oczywiście do tego nagłówka trzeba podejść z dużym dystansem, choć kto wie... Raport pokazuje, że aż 46,9% badanych w mediach społecznościowych najczęściej przegląda profile swoich znajomych, ale większość z nas, bo aż 51,3% zajmuje się oglądaniem materiałów video.

42% badanych Polaków przyznaje, że media społecznościowe są nieodłączną częścią ich życia. W przypadku użytkowników w wieku 25-34 wskaźnik ten wynosi niespełna 50%, zaś w grupie wiekowej 16-24 lata przekracza połowę. Ba, co więcej, okazuje się, że 40,5% badanych z Polski przyznaje, że odczuwa stres, kiedy nie ma dostępu do sieci - i dotyczy to zarówno osób w wieku 16-24 lata, jak i starszych.

Facebook króluje w Polsce

I tu chyba nie ma zaskoczenia. Mimo tego, że popularność portalu Zuckerbega na świecie spada, to w Polsce i tak jest on najpopularniejszych medium społecznościowych. Drugi na podium jest... nie, nie Instagram, YouTube - chętnie korzysta z niego aż 37,3% Polaków.

O badaniu

Badanie Wave przeprowadzane jest na reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z niego codziennie lub prawie codziennie). W tegorocznej edycji przebadano 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 milada aktywnych użytkowników sieci w wieku 16-54 lata. Pełen raport można pobrać tutaj.