Co nowego w 2019 na DailyWeb? Oto kilka naszych planów na nowy rok | DailyWeb.pl




Co nowego w 2019 na DailyWeb? Oto kilka naszych planów na nowy rok

Opublikowano 2 tygodnie temu -


Stary rok zamknęliśmy mocnym uderzeniem. Rok 2018 był świetny! Cyferki nie kłamią — 150% wzrostu ruchu do 2 milionów to dla nas duży skok. Chcemy kontynuować tę dobrą passę i w tym roku mamy kilka pomysłów, jak uradować Was, naszych Czytelników, jeszcze bardziej.

Wszystkie smaczki z podsumowania znajdziecie w osobnym wpisie (o tutaj). To był zdecydowanie najlepszy rok w całej naszej kilkuletniej historii. Cieszą nowe kontakty, nowi odbiorcy, a przede wszystkim to, że w końcu mamy dwóch etatowych pracowników. To właśnie ich pojawienie się w naszym składzie zmieniło najwięcej. Oczywiście także reszta zespołu i jego zaangażowanie pozwoliły nam radować się z sukcesów.

Jakie jednak mamy plany na nowy, świeżutki rok?

Oczywiście bez cyferek się nie obejdzie, więc ustaliliśmy sobie miesięczny ruch organiczny na poziomie, na jakim jeszcze u nas nie występował. Wszystko w granicach zdrowego rozsądku i mam cichą nadzieję, że osiągniemy go już w styczniu, a dalej będziemy tylko kontynuować tę passę.

Trzymając się cyferek, chcemy popracować także nad pozostałymi parametrami serwisu, wyciągając z nich tak dużo, jak się da. Mamy kilka pomysłów na to, jak wydłużyć czas trwania sesji i za jednym ciosem zmniejszyć jeszcze bardziej współczynnik odrzuceń. Pierwszym rozwiązaniem, które jest już właściwie domykane, będzie infinite reading. W praktyce oznacza to, że będziemy Wam sugerować kolejne artykuły, w dopasowany sposób. Możecie się spodziewać tej funkcji serwisu jeszcze w styczniu.

Nowe/stare kategorie

Kolejnym aspektem, który powinien Was zainteresować, to obszary tematyczne, które chcemy poruszać na łamach DailyWeb. Powstaną trzy nowe kategorie artykułów, z czego dwie z nich to reanimacja pomysłów, które właściwie nie do końca nam wcześniej wypaliły. Jedna kategoria będzie zupełnie nowa i myślę, że przypadnie Wam do gustu. Na razie nie mogę jeszcze nic więcej zdradzić, bo pracujemy nad ostatecznym kształtem drzewek kategorii i właściwie ich ostateczna nazwa nie jest jeszcze znana, więc nie chciałbym wprowadzać Was w błąd. Ten temat to na pewno rzecz na pierwszy kwartał.

Najważniejsze: dwie z trzech kategorii, to kategorie nawiązujące stricte do naszych korzeni, a jedna będzie ich rozwinięciem.

Nowi redaktorzy?

Jak nowe obszary to i naturalnie nowa obsada? Do jednej z kategorii zrobimy podejście, wykorzystując nasze aktualne zasoby i skład, ale do pozostałych dwóch... tutaj to już pewne, że będziemy rozglądać się za nowymi twarzami, które wesprą nas merytorycznie. Rekrutację na wspomniane obszary ogłosimy za jednym zamachem. Planujemy jej ogłoszenie jeszcze w styczniu.

Prawdziwa bomba

W tym roku na pewno ujrzy światło dzienne nasz side project. Będzie to byt stricte powiązany z DailyWeb, ale obsadzony na innej domenie i w zasadzie — technicznie niezależny. Mam naprawdę fajny, zweryfikowany plan i jak tylko uda nam się go wcielić w życie, to myślę, że przypadnie Wam do gustu! Na razie nic więcej nie mogę zdradzić :-)

Wydarzenia tech

Chcemy także więcej uwagi poświęcić wszelkim świętom świata technologii i oczywiście tym zbliżonym. Właśnie dopracowujemy listę wydarzeń, którym poświęcimy więcej uwagi, dzięki czemu i Wy będziecie mieli więcej informacji i to zebranych w jednym miejscu.

Statuetki i nagrody

To jedna z większych inicjatyw, nie licząc naszej prawdziwej bomby. DailyWeb będzie przyznawało nagrody, tylko tyle mogę Wam powiedzieć, a Wy nam pomożecie!

Reorganizacja kategorii

To już teraz Wam mogę zdradzić, że pracujemy nad nowym układem kategorii na stronie. Chcemy odejść od Geeka i Nerda, które sprawdziły się raczej różnie. Podział mógł powodować więcej zamieszania, niż to było potrzebne. Chcemy je zmienić, uprościć, uwzględnić nowe obszary. Ta zmiana właściwie będzie jedną z pierwszych, które planujemy na 2019 rok.

Potencjał listy mejlingowej

Tak się składa, że wraz z rozwojem rosną koszta. Wszystkie. Przeskakujemy ze względu na ruch i zainteresowanie serwisem na wyższe pakiety. Przykładem jest MailChimp, którego bardzo sobie cenimy, a za który przyjdzie nam od teraz płacić. W obliczu nowej sytuacje naturalne wydaje się, że będziemy chcieli wycisnąć z tego narzędzia tak dużo, jak się da. Zaczniemy od profilowania Was, zapisanych, by serwować Wam najciekawsze treści zgodnie z Waszym zainteresowaniem.

Drobne powody do dumy

To, co dla Was pewnie pozostanie bez znaczenia, a coś, z czego ja jestem osobiście dumny, to to, że w końcu cała redakcja spotka się w jednym miejscu — podczas DailyWebowej imprezy! Pracujemy zdalnie, z różnych zakątków Polski i... Niemiec i większość z nas zna się osobiście, ale w odświeżonym składzie nie mieliśmy okazji się spotkać od czasu nagrywki video dla Cyfrowego Polsatu i Plusa. Budżet zabezpieczony, więc na wiosnę DailyWeb zasponsoruje takie spotkanie, z czego jestem cholernie dumny.

To tylko część rzeczy, o których mogę teraz wspomnieć. Jest jeszcze kilka innych, które wypłyną na pewno w trakcie roku. Skupiamy nasze działania sprzedażowe, by pchać nasz DailyWebowy okręt do przodu. Najprostszy sposób to złapanie partnera serwisu. Prowadziliśmy już kilka rozmów z różnymi graczami, mniejszymi i większymi, ale jest to trudna ścieżka. Tym bardziej, kiedy Twoi potencjalni partnerzy są bezkompromisowi.

Nie ma czego żałować, próbować trzeba dalej, a tymczasem małymi kroczkami idziemy do przodu, do celu, którym jest założenie stacjonarnej redakcji z bieżących budżetów.

Mam nadzieję, że będziecie nam towarzyszyć, a my damy Wam jeszcze więcej frajdy, stanowiąc alternatywę dla w sumie dość mocno obstawionego polskiego rynku serwisów związanych z technologią i ogólnie pojętym tech-lifestylem. Bądźcie z nami, nie zawiedziemy Was.

Niech ten rok będzie jeszcze lepszy dla nas wszystkich. Tego Wam i sobie życzę .