Chcesz zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie, jednocześnie minimalizując zaangażowanie swoich pracowników? Chatboty to oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala na automatyzację komunikacji, optymalizację konwersji oraz poprawę doświadczeń klientów odwiedzających Twoją stronę internetową. Sprawdź, jak działają i dlaczego jeszcze warto z nich korzystać!

Wdrażanie chatbotów na stronie internetowej: najlepsze praktyki

Tak jak w przypadku każdych działań na stronach internetowych, także wdrożenie i optymalizacja chatbota związane są ze ściśle określonymi etapami. Pierwszym z nich jest oczywiście strategia obejmująca ustalenie dokładnych obszarów, w jakich narzędzie będzie działać. Na tym etapie należy określić cele, które chatbot ma realizować, pamiętając jednocześnie, że jego głównym zadaniem jest przede wszystkim zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów.

Chatboty wspierane przez AI określiłbym największym game changerem XXI wiekukomentuje Paweł Konopiński, Ekspert SEO w Grupie TENSE.Korzystając z API OpenAI jest możliwa pełna personalizacja bota. Za pomocą oddzielnego prompta określa się tzw. rolę systemową, dzięki czemu możemy sterować rolą bota – kazać mu dążyć do pozostawienia numeru telefonu użytkownika, udostępniania informacji o statusie zamówienia, czy nawet udzielenia porad zakupowych. Ogranicza nas tylko kreatywność. Niestety taka technologia to także zagrożenie. Bez problemu możliwe jest stworzenie bota, który np. za pomocą socjotechniki wyciągnie poufne dane – z mniejszym lub większym sukcesem.

Dobrą praktyką jest także testowanie zaprojektowanego narzędzia, czyli tego, czy jest odpowiednio zintegrowany z pozostałymi systemami, czy treści tworzone przez bota są zrozumiałe i jak reagują na nie klienci. Testowanie jest kluczowe dla jednego z najważniejszych aspektów, jakim jest optymalizacja konwersji. Ostatnim elementem, po wdrożeniu, jest oczywiście stały monitoring oraz weryfikacja efektywności narzędzia.

chatboty 01 scaled

Sztuczna inteligencja w chatbotach: nauczanie botów

Symulowanie i przetwarzanie ludzkiej mowy możliwe jest dzięki sztucznej inteligencji, w oparciu o którą funkcjonują chatboty. Dzięki wykorzystaniu AI boty doskonale radzą sobie z automatyzacją powtarzalnych procesów.

Bota nie musimy tworzyć samodzielnie, istnieją gotowe rozwiązania komercyjne, które można zintegrować z aktualną infrastrukturątłumaczy Paweł Konopiński, Ekspert SEO w Grupie TENSE.Jednym z ciekawszych narzędzi, na jakie trafiłem w ostatnim czasie jest vee.ai, które zostało wyposażone w syntezator naturalnej ludzkiej mowy. Bota można zaprogramować tak, aby prowadził płynną rozmowę telefoniczną z klientami, wykonując proste zadania np. potwierdzając wizyty w gabinecie, a w razie odmowy proponując inny termin bazując na kalendarzu wizyt – dodaje.

Kluczem do sukcesu jest zatem wcześniej wspomniane testowanie i optymalizacja pod kątem potrzeb użytkowników. Niezwykle ważne jest również zintegrowanie bota ze wszystkimi wymaganymi bazami danych, dzięki którym narzędzie w mgnieniu oka odnajdzie rozwiązanie i przekaże je użytkownikowi zadającemu pytanie.

Efektywność chatbota można w łatwy sposób zweryfikować, sprawdzając współczynnik konwersji (CR), który w przypadku większości branż powinien wynosić między 2% a 5%. Niższe wyniki mogą świadczyć o potrzebie optymalizacji konwersji.

chatboty 02 scaled

Chatboty a obsługa klienta: jak wykorzystać je w interakcjach z klientami?

Głównym zadaniem chatbotów jest odpowiadanie na pytania internautów korzystających z danej strony internetowej. Mogą one dotyczyć zarówno oferty, jak i wsparcia posprzedażowego. Chatboty znajdują swoje zastosowanie w proponowaniu dodatkowych produktów lub usług — a wszystko to w pełni spersonalizowany sposób dla skutecznego budowania pozytywnej relacji z klientem.

Te niezwykłe programy komputerowe, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, mogą także zbierać dane dotyczące decyzji i preferencji zakupowychklientów, a nawet dane kontaktowe, pomagając w optymalizacji kampanii sprzedażowych.

Co więcej, specjaliści agencji marketingowych, takich jak Grupa TENSE, doskonale wiedzą, jak skonfigurować chatbota, aby był maksymalnie dopasowany do potrzeb każdego biznesu niezależnie od jego branży. Dzięki temu, decydując się na to niezwykle skuteczne narzędzie, możesz cieszyć się nie tylko zwiększeniem konwersji, ale także satysfakcją klienta z profesjonalnej obsługi przez całą dobę.