Ceneo.pl to obecnie najpopularniejsza w Europie porównywarka, którą każdego miesiąca odwiedzają miliony użytkowników. By jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby rynku, przede wszystkim reklamowego, firma zdecydowała się na wprowadzenie zmian w witrynie i wizerunku.

Do tej pory Ceneo reprezentowane było przez logotyp, w którym nazwa firmy znajdowała się na charakterystycznej metce cenowej, a poza nią wystawała domena .pl, pisana pochyloną odmianą pisma. Znak był z pewnością dość rozpoznawalny, a ja sam, gdybym miał go odświeżać, to pomyślałbym raczej o usunięciu samej domeny, niż pozbywaniu się metki, która stała się znakiem rozpoznawczym serwisu, a dodatkowo ciekawym leitmotivem, z którego można było korzystać w celach marketingowych.

W nowym logo pozostała sama nazwa firmy. Zniknęła z niej zarówno metka cenowa, jak i domena. Pozostawienie samego logotypu, w nowym kolorze, wizualnie zbliżyło markę do Allegro, z którym znajdują się w jednej grupie kapitałowej. Nie jestem przekonany czy porzucanie najbardziej charakterystycznego elementu ze starego logo było dobrym pomysłem, ale widać, że właściciel obu marek dąży do ich unifikacji.

Wizualne zbliżenie Ceneo i Allegro widać także w nowej witrynie. Jak informuje firma, serwis Ceneo.pl poszerzył siatkę strony, wprowadził nowe ikony, zmienił kolorystykę oraz wykorzystywany krój pisma oraz zadbał o szybsze ładowanie strony. Pojawiły się również, co raczej ucieszy reklamodawców, nie użytkowników, animowane banery, a także rozbudowana, przyciągająca uwagę sekcja z kampaniami tematycznymi. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Ceneo dodało także możliwość zamieszczania reklam video w rozwijanym nagłówku strony.

Ceneo.pl to obecnie najpopularniejsza w Europie porównywarka, którą każdego miesiąca odwiedzają miliony użytkowników. Chcemy zagwarantować im bardzo szybkie dotarcie do produktów, których poszukują, a co za tym idzie zwiększać liczbę transakcji u naszych Partnerów biznesowych. Jestem przekonany, że wprowadzane zmiany przysłużą się realizacji obydwu tych celów – powiedział Dariusz Grabowski, CPO w Ceneo.pl.

Ceneo.pl pozbyło się z logo najbardziej rozpoznawalnego elementu, a przez budowę znaku i jego kolorystykę zbliżyło się wizualnie do najbardziej znanego produktu grupy – Allegro. Podobieństwo widać także w nowej witrynie, która zyskała trochę interesujących elementów dla użytkowników, a jeszcze więcej dla reklamodawców. Nowe logo widnieje już na stronie głównej, jednak nie zdążyło jeszcze trafić do kanałów w mediach społecznościowych. A co Wy sądzicie o rebrandingu marki?


Posłuchaj nas!