Lider polskiego rynku porównywarek cen – Ceneo, właśnie odświeżyło swoją witrynę, w wersji desktopowej. Przy okazji zmieniono także logo.

Ceneo.pl to obecnie najpopularniejsza w Europie porównywarka, którą każdego miesiąca odwiedzają miliony użytkowników. By jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby rynku, przede wszystkim reklamowego, firma zdecydowała się na wprowadzenie zmian w witrynie i wizerunku.

Do tej pory Ceneo reprezentowane było przez logotyp, w którym nazwa firmy znajdowała się na charakterystycznej metce cenowej, a poza nią wystawała domena .pl, pisana pochyloną odmianą pisma. Znak był z pewnością dość rozpoznawalny, a ja sam, gdybym miał go odświeżać, to pomyślałbym raczej o usunięciu samej domeny, niż pozbywaniu się metki, która stała się znakiem rozpoznawczym serwisu, a dodatkowo ciekawym leitmotivem, z którego można było korzystać w celach marketingowych.

ceneo rebranding

W nowym logo pozostała sama nazwa firmy. Zniknęła z niej zarówno metka cenowa, jak i domena. Pozostawienie samego logotypu, w nowym kolorze, wizualnie zbliżyło markę do Allegro, z którym znajdują się w jednej grupie kapitałowej. Nie jestem przekonany czy porzucanie najbardziej charakterystycznego elementu ze starego logo było dobrym pomysłem, ale widać, że właściciel obu marek dąży do ich unifikacji.

ceneo strona

Wizualne zbliżenie Ceneo i Allegro widać także w nowej witrynie. Jak informuje firma, serwis Ceneo.pl poszerzył siatkę strony, wprowadził nowe ikony, zmienił kolorystykę oraz wykorzystywany krój pisma oraz zadbał o szybsze ładowanie strony. Pojawiły się również, co raczej ucieszy reklamodawców, nie użytkowników, animowane banery, a także rozbudowana, przyciągająca uwagę sekcja z kampaniami tematycznymi. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Ceneo dodało także możliwość zamieszczania reklam video w rozwijanym nagłówku strony.

Ceneo.pl to obecnie najpopularniejsza w Europie porównywarka, którą każdego miesiąca odwiedzają miliony użytkowników. Chcemy zagwarantować im bardzo szybkie dotarcie do produktów, których poszukują, a co za tym idzie zwiększać liczbę transakcji u naszych Partnerów biznesowych. Jestem przekonany, że wprowadzane zmiany przysłużą się realizacji obydwu tych celów – powiedział Dariusz Grabowski, CPO w Ceneo.pl.

Ceneo.pl pozbyło się z logo najbardziej rozpoznawalnego elementu, a przez budowę znaku i jego kolorystykę zbliżyło się wizualnie do najbardziej znanego produktu grupy – Allegro. Podobieństwo widać także w nowej witrynie, która zyskała trochę interesujących elementów dla użytkowników, a jeszcze więcej dla reklamodawców. Nowe logo widnieje już na stronie głównej, jednak nie zdążyło jeszcze trafić do kanałów w mediach społecznościowych. A co Wy sądzicie o rebrandingu marki?