[Case Study] Mówili: ma być tanio i prosto | DailyWeb.pl

[Case Study] Mówili: ma być tanio i prosto

Opublikowano 2 lata temu - 9


Zawód projektanta to niemal same zmienne. Do rzeczy ‘stałych’ w naszym profesjonalnym żywocie możemy właściwie zaliczyć tylko opłaty za Adobe comiesięcznie ściągane bezlitośnie z karty/konta. Reszta to są zmienne i zależności, szlifowanie warsztatu wedle tychże czynników. A wynikiem tego wszystkiego jest proces kreacji. Czasami, bardzo rzadko zdarza się, że trafia do nas zlecenie o pięknym potencjale, gdzie możemy rozwinąć skrzydła naszej nieograniczonej wyobraźni i projektować rzeczy niesamowite. Najczęściej jednak projektując musimy skupić się na użyteczności danego projektu, czy to w warstwie komunikacji wizualnej, czy użyteczności aplikacji rozumianej jako UX, w webie i mobajlu.

Ma być tanio i prosto

W związku z tym chciałbym przedstawić Wam case takiego właśnie projektu. Klient produkujący meble bankietowe zdecydował, że chce wprowadzić na rynek tanią linie produktów, która będzie zebrana pod osobnym brandem. Wszelkie pokłady mojej kreatywności zostały szybko zaprzęgnięte w cugle stwierdzenia: Ma być tanio i prosto, bo to dla małych restauracji i domów weselnych.

Po wielu, naprawdę wielu godzinach dyskusji stanęło na nazwie TANI BANKIET.

Kolorystyka i forma

W grę wchodziły w zasadzie tylko kolory postrzegane, jako handlowe i to takie, które możemy uznać za podstawowe:

- żółty
- niebieski/błękitny
- granatowy
- zielony
- czerwony

Forma graficzna miała być czytelna, dosadna na tyle by biła z niej „taniość”. Możecie mi wierzyć albo nie, to było nie lada wyzwanie. Jak widzicie na zdjęciach postawiłem na gest OK/SUPER/W PORZĄDKU. To był pierwszy pomysł, od razu „siadł”, pozostawało tylko pytanie czy raczej „okejka” w stylu like’a, czy odrobinę staromodne, lekko cwaniackie OK z rozcapierzonymi palcami. Typografia w procesie realizacji znaku też wyłoniła się dość szybko. Font musiał być ciężki, czytelny. Krój liter na tyle prosty by nie było żadnych wątpliwości – takie literki oferuje font Sports World. Po drobnych poprawkach nadawał się idealnie.

tanibankiet-0

tanibankiet-1

 

Logotyp

Sam proces roboczy był nieskomplikowany i warsztatowo opracowanie poniższej formy trwało bardzo krótko. Największym wyzwaniem było powściągnięcie kreacji i osadzenie jej szybko w oczekiwanych realiach.

Zastosowana finalnie kolorystyka to

Niebieski: C85 M39 Y2 K3
Żółty: C0 M19 Y97 K0

Untitled1

I to by było tyle, jeżeli chodzi o samą identyfikacje.

Strona WWW

Tani Bankiet to krzesła i stoły! Tylko. W związku z tym przydzieliłem kolor niebieski krzesłom, a żółty stołom. Stronę podzieliłem w orientacji pionowej i odpowiednio przydzieliłem produktom. Założeniem było, by już na dzień dobry pokazać użytkownikowi całą ofertę z kluczowymi informacjami, w związku z czym narodził się pomysł niezależnego slajdera produktowego.

glowna-2

Gradacyjnie, najważniejsze było:

- pokazać niską cenę,

- zalety i solidność taniego produktu

- wezwanie do akcji – złóż zamówienie

- numer telefonu – ponoć restauratorzy i hotelarze zawsze dzwonią by negocjować cenę!

- dodatki do danej kategorii

 Podstrony produktu.

Dwie podstrony, niebieska i żółta, w zasadzie zbudowane, jako karta produktu w eCommerce

krzesla-1

glowna-2

stoly

krzesla-2

Nie ma potrzeby, aby roztrząsać te widoki. Cechą charakterystyczną stron produktowych jest, to że kolory, orientacja slajdera (niebieski/lewa/krzesła – żółty/prawa/krzesła) były dziedziczone ze strony głównej. Charakterystyczne elementy każdego produktu są interaktywne. Kliknięcie w kolor tapicerek powoduje przełączenie slajdera na odpowiednie krzesło, analogicznie klikniecie w stołach w informacje techniczne o stole daje podobny efekt.

Kontakt / formularz zamówienia

Formularz jak pisałem już wyżej to nic więcej jak forma zapytania ofertowego. Nawet wypełnienie zamówienia w sekcji „Złóż zamówienie” nie jest wiążące w rozumieniu prawa handlowego. Zasada jak w stronach docelowych – zbieranie danych, na potrzeby prowadzenia telemarketingu.

Te formularze, które funkcjonują online to jest kompromis projektowy z klientem, czego sensu stricte jest pan stojący na rękach „co robi wszystko”. Zresztą zerknijcie sami:

http://www.tanibankiet.pl/kontakt

zamowienie

 

Podsumowanie

Trudna realizacja, w fazie projektowej – w sferze mentalnej projektanta, ale przede wszystkim w fazie komunikacji. Niemniej zrealizowany ze skutkiem pozytywnym. Feedback od użytkowników jest pozytywny mimo, że wdrożenie przez dev’a budzi wątpliwości, w szczególności jeżeli chodzi o RWD. I mimo kilku „ulepszeń” na jedynie słusznie obranej drodze forsowanej przez klienta.

Tani Bankiet został wykonany nakładem wielu roboczogodzin i efekt koreluje z przesłaniem marki – choć to niezbyt fortunne stwierdzenie.

Co sądzicie?

To jak i inne realizacje możecie oglądać tutaj: https://www.behance.net/highnoonstudio