Branża gier została wstrząśnięta nieoczekiwanym sukcesem nowej produkcji, która błyskawicznie podbiła serca graczy na całym świecie. „Black Myth: Wukong”, tytuł inspirowany klasyczną chińską powieścią „Wędrówka na Zachód”, osiągnął fenomenalny wynik sprzedaży, przekraczając wszelkie prognozy analityków rynku.
Zaledwie miesiąc po premierze gra może pochwalić się imponującą liczbą 20 milionów sprzedanych egzemplarzy. To osiągnięcie stawia „Black Myth: Wukong” w czołówce największych hitów ostatnich lat. Dla porównania, ubiegłoroczny bestseller – „Hogwarts Legacy” – potrzebował całego roku, aby osiągnąć podobny rezultat.
Debiut „Black Myth: Wukong” był spektakularny. W ciągu pierwszych kilku dni od premiery tytuł przyciągnął ponad trzy miliony jednoczesnych graczy, a sprzedaż sięgnęła 10 milionów kopii. Te liczby podwoiły się w ciągu zaledwie miesiąca, co świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu produkcją.
A wy gracie?
Interesującym aspektem sukcesu „Black Myth: Wukong” jest dominacja platformy PC. Mimo że gra uważana jest za nieoficjalny exclusive PlayStation 5, to właśnie komputery osobiste okazały się preferowanym wyborem graczy. Z trzech milionów jednoczesnych użytkowników w szczytowym momencie, aż 2,4 miliona korzystało z wersji PC. Oznacza to, że ponad 80% graczy wybrało tę platformę zamiast konsoli PS5.
Bez wątpienia ogromny wpływ na popularność tytułu miała intensywna kampania promocyjna przeprowadzona w Chinach. Wykorzystanie lokalnych mediów społecznościowych i współpraca z influencerami przyczyniły się do stworzenia wokół gry atmosfery oczekiwania i ekscytacji.
Twórcy gry nie spoczywają na laurach. Już teraz zapowiadają wydanie dodatku DLC, którego premiera ma zbiec się z obchodami chińskiego Nowego Roku. Przewiduje się, że to wydarzenie przyciągnie kolejną falę graczy, potencjalnie ustanawiając nowe rekordy sprzedaży.
Triumf „Black Myth: Wukong” na platformie PC może skłonić producentów do przemyślenia strategii dystrybucji gier. Choć konsole nadal stanowią istotny segment rynku, to rosnąca popularność pecetów jako platformy gamingowej nie może być bagatelizowana.