Bicie, czas z tym skończyć - nowa kampania społeczna | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Bicie, czas z tym skończyć - nowa kampania społeczna

Opublikowano 2 lata temu - 3


Coraz częściej na DailyWeb poruszamy tematy związane z kampaniami społecznymi. Rzecznik Praw Dziecka wczoraj (19 listopada), czyli w Międzynarodowym Dniu Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci zaprezentował spot promujący kampanię "Bicie, czas z tym skończyć".

Cel kampanii jest oczywisty. Ma ona nagłośnić problem przemocy wobec dzieci oraz pomóc obniżyć agresję i aprobatę do stosowania jakichkolwiek form bicia. Badania pokazują bowiem, że 58% Polaków wyraża aprobatę do dawania klapsów, a 26% uznaje bicie za metodę wychowawczą.

Eksperci uważają, że w Polsce potrzebna jest szeroka edukacja na temat przemocy w wychowaniu i o prawach dzieci - okazuje się, że co trzeci Polak wie o zakazie bicia dzieci.

Kilkukrotnie na DailyWeb powtarzałem, że kampanie społeczne w Polsce realizowane są coraz lepiej. Oczywiście zdarzają się wyjątki - nie muszę chyba przypominać spotu o dopalaczach. Spot do tego projektu wyreżyserował sam Jan Komasa - znany z takich produkcji filmowych jak "Miasto 44", czy kultowa "Sala samobójców".
Jego bohaterką jest starsza kobieta, która z perspektywy lat żałuje tego, że stosowała przemoc wobec własnych dzieci. Moim zdaniem, spot jest bardzo ciekawie zrealizowany - jest w moim guście. Oceńcie go jednak sami:

Czy taka forma wizualna (mówię tu o dość ponurych kolorach, szeryfowych czcionkach) sprawdzi się? Moim zdaniem kreacje wyróżniają się przez to na tle wielu innych, kolorowych, radosnych reklam.

Spot ten będzie emitowany zarówno w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, jak i przed seansami kinowymi. W kilku miastach zawisną także billboardy promujące projekt.

baner

Powstał także specjalny landing page - www.niedlabicia.pl, na którym RPD Marek Michalak zamieścił przesłanie dotyczące tej kampanii. Działania prowadzone są również w kanałach społecznościowych Rzecznika Praw Dziecka.

Zazwyczaj pytałem Was o to, jak oceniacie poszczególne kampanie. Teraz chciałbym dowiedzieć się, czy takie kampanie według Was mają sens? Jak myślicie - zmienią one mentalność Polaków?