Po piątkowej dużej awarii aplikacji banku ING, problemy odnotowują teraz klienci banku Santander.

Aktualizacja poniedziałek: nadal brak jest informacji banku o naprawie problemu, a w ostatnim poście na Facebooku (nie dotyczy usterki) konsumenci ciągle dodają komentarze informując o stale istniejącym problemie „wyczyszczonego” rachunku.

Aktualizacja: otrzymaliśmy już odpowiedź od banku Santander w sprawie awarii. Komentarz banku znajdziecie poniżej.

Nietypowa awaria w Santander?

Awaria Santander Bank Polska jest o tyle nietypowa, że prawdopodobnie przez pomyłkę klientom podczas transakcji kartą naliczane są błędne kwoty za zakupy. Płacąc w sklepach za zakupy na kwotę np. 10,70 zł z konta pobierana jest suma bez przecinka. W podanym przykładzie będzie to zatem aż 1070 zł.

Taki „znikający przecinek” przytrafił się w niedzielę sporej liczbie klientów Santandera. Nie kryli oni swojej frustracji, komentując ostatni post banku na Facebooku (który dotyczy standardowej oferty banku).

Zrzut ekranu 2021 06 20 o 21.19.47

Zrzut ekranu 2021 06 20 o 21.25.45

Santander błędnie nalicza za duże kwoty za transakcje kartą

Z komentarzy banku na Facebooku wynika, że poszkodowanym klientom blokowane są karty płatnicze. Santander obiecuje, że pracuje nad usunięciem awarii. Klientom, którym błędnie naliczono kwoty transakcji pieniądze mają zostać zwrócone lub już to nastąpiło.

Awaria Santander – jest odpowiedź banku

O informacje na temat awarii poprosiliśmy bank. Ewa Krawczyk z Santander podkreśla, że nikt z powodu niedzielnej awarii nie stracił pieniędzy.

To w czym takim razie tkwił problem?

Założono nieprawidłowe blokady. Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi są właśnie zdejmowane automatycznie, w większości przypadków już są usunięte. Problem dotyczy poniżej 1% transakcji realizowanych przez bank w niedzielę. Bardzo przepraszamy naszych klientów za te niedogodności – mówi Ewa Krawczyk z Santander.

Wygląda zatem na to, że problem został już rozwiązany. Teraz pozostaje czekać aż konta klientów wrócą do stanu sprzed awarii.


Posłuchaj nas!