Znane marki oszalały na punkcie rebrandingów. Zmiany logo są ostatnio na porządku dziennym, a budowane przez lata wizerunki burzy się jak domki z kart. Rebranding dotknął też znanej marki Avon.

Avon kojarzy się Polakom głównie ze sprzedażą stosunkowo tanich kosmetyków. Z pewnością zajmowały lub zajmują się ich dystrybucją Wasze szefowe, sąsiadki czy koleżanki matki. Sama marka została założona w 1886 w Nowym Jorku i aktualnie działa w ponad 130 krajach na całym świecie. W zdecydowanej większości opiera się ona na sprzedaży bezpośredniej, choć są wyjątki, takie jak Chiny, gdzie jeszcze niedawno sprzedaż bezpośrednia była zabroniona, a produkty marki sprzedawane były jedynie w sieciach sklepów detalicznych.

stare i nowe logo Avon

Zmiany logo w kobiecych branżach, z wyjątkiem Zary, wyglądają ostatnio bardzo podobnie. Z logo znikają szeryfy i tłuste kroje, a zastępują je proste, bezszeryfowe fonty i rozstrzelony tekst. Co zrobić, gdy jak Avon, od 1980 roku masz już takie logo, a koniecznie chcesz coś zmienić? Trzeba pójść pod prąd i zaproponować coś, z czego rezygnują inne firmy. Tak właśnie postąpił Avon.

R E K L A M A

historia logo Avon

Nowe logo Avon jest powrotem do stylistyki, z której firma korzystała między 1970, a 1980 rokiem. Mamy tu szeryfowy font z dużym kontrastem między grubościami linii. Charakterystyczne jest tutaj złożenie znaku z wielkich liter „AVO” i małego „n”. Dodatkowym elementem, który wyróżniać będzie nowy znak, jest przekrzywiona oś w literze „O”, przywodząca na myśl rozwiązanie znane z logo Canon. Podobieństwo to spowodowało oczywiście falę memów i innych grafik w kanałach społecznościowych marki.

Avon poszedł pod prąd, projektując nowe logo. Mam pewne zastrzeżenia do zabiegów zastosowanych w logo. Nie widzę sensu zarówno w użyciu małej litery „n”, jak i przekrzywienia osi litery „o”. Muszę jednak przyznać, że logo wyróżnia się wśród setek takich samych minimalistycznych znaków. Jest ono również dużo bardziej stylowe i rozpoznawalne niż poprzedni znak marki. Ciekaw jestem, jak Wam podoba się nowe logo marki Avon. Widzicie w nim podobieństwa do znaku Canona, czy uważacie, że trochę przesadzam?


Sprostowanie:

Skontaktowała się z nami firma obsługująca PRowo markę Avon z informacją, iż zaprezentowany powyżej rebranding nie dotknie polskiego oddziału firmy. Całość przeczytacie poniżej:

Avon USA (New Avon LLC) jest prywatną spółką, która została założona w marcu 2016 r. New AVON LLC jest zupełnie odrębnym podmiotem prawnym i to jej dotyczy zmiana wizualna logo. Natomiast AVON Products Inc., która jest globalną spółką giełdową, funkcjonująca w ponad 50 krajach na całym świecie, w tym w Polsce, nie została objęta rebrandingiem.

Aktualne logo Avonu w Polsce wygląda i dalej wyglądać będzie tak:

Polskie logo Avon