Arctic Monkeys przekroczyli 1 mld wyświetleń. Tylko kilku rockowym grupom się to udało
Utwór „Do I Wanna Know” zespołu Arctic Monkeys przekroczył niedawno magiczną granicę 1 mld wyświetleń w serwisie YouTube. Do tej pory udało się to tylko kilku piosenkom wykonywanym przez zespoły rockowe.

Premiera singla „Do I Wanna Know” odbyła się równo 7 lat temu – dokładnie 18 czerwca 2013 roku. Utwór pochodzi z przedostatniego albumu grupy zatytułowanego „AM”. To do tej pory najlepiej sprzedająca się i chyba najpopularniejsza płyta Arctic Monkeys. W Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych sprzedano łącznie niemal 3 mln kopii.
Co ciekawe, w „klubie 1 mld wyświetleń” na YouTube znajduje się obecnie zaledwie siedem rockowych utworów, z czego tylko dwa to piosenki wydane po 2000 roku. Zaszczytny pułap przekroczyli do tej pory:
- Arctic Monkeys – Do I Wanna Know (1,01 mld wyświetleń);
- The Cranberries – Zombie (1,01 mld wyświetleń);
- Nirvana – Smells Like Teen Spirit (1,08 mld wyświetleń);
- Guns N’ Roses – Sweet Child O’ Mine (1,09 mld wyświetleń);
- Queen – Bohemian Rhapsody (1,16 mld wyświetleń);
- Guns N’ Roses – November Rain (1,37 mld wyświetleń);
- Linkin Park – Numb (1,39 mld wyświetleń).
Zestawienie to jest o tyle dziwne, że nie zobaczymy w nim np. The Beatles czy Led Zeppelin. A to przecież zespoły wręcz synonimiczne z gatunkiem rock. Powodem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim opieszałość właścicieli praw autorskich do legendarnych utworów w publikowaniu ich na oficjalnych kanałach YouTube.
Powyższy ranking mógłby wyglądać zupełnie inaczej gdyby Led Zeppelin udostępniało „Stairway to Heaven” dłużej niż 2 lata (tak, utwór pojawił się na YouTube w oficjalnej wersji dopiero w 2018 roku!). Tak samo Beatlesi dopiero od kilku lat publikują swoje piosenki w serwisie. Gdyby doszło do tego wcześniej, może „Come Together” czy „Hey Jude” również miałyby już 1 mld wyświetleń.