W czasach gdy dzięki różnego rodzaju przeciekom, tygodnie przed premierą wiemy wszystko o nowych flagowcach Apple, zainteresowanie internautów zaczynają przykuwać inne rzeczy.

Tym razem jest to zaproszenie, które zostało przesłane z okazji premiery nowych sprzętów Apple. Widnieje w nim grafika przywodząca pierwszą kolorystykę, wykorzystywaną w swoim kultowym logo przez firmę z Cupertino. Rodzi to spekulacje, że firma zechce powrócić do tej kolorystyki. Grafika ma wprawdzie inne ułożenie kolorów, jednak nie przeszkodziło to w ruszeniu lawiny spekulacji.

apple

Logo Apple w tęczowych barwach to dzieło Roba Janoffa. Weszło ono do użytku w 1977 roku i przetrwało 21 lat, co czyni je najdłużej używanym znakiem w historii firmy. Powyższa grafika była jedynie dolaniem oliwy do ognia, gdyż już dużo wcześniej spekulowano o możliwym powrocie tego znaku. Najgłośniej plotki rozbrzmiewały po tym, jak ówczesny dyrektor artystyczny Apple Jony Ive, zaprojektował tęczową scenę w nowej siedzibie Apple.

https://dailyweb.pl/oficjalna-prezentacja-apple-po-raz-pierwszy-na-yt/

O ile poza czarną, tęczowa wersja logo Apple podoba mi się najbardziej, to nie chciałbym, by wracała ona do użytku. W czasach gdy powstawało logo Apple, tęcza nie kojarzyła się tak jednoznacznie. Dziś została zawłaszczona przez mniejszości seksualne i niesie ze sobą zupełnie inny przekaz niż jeszcze kilkanaście lat temu. Nie do końca nowe-stare logo Apple pasuje także do designu urządzeń firmy z Cupertino. Myślę, że jeżeli Apple wróci do tęczowego logo, to zostanie użyte ono jedynie jako korporacyjny znak lub pojawi się na pojedynczych modelach czy seriach. O ile nowy iPhone 11, w wersji białej czy kremowej, z tęczowym logo wyglądałby świetnie, o tyle nie wyobrażam sobie użycia go na Macbookach Pro czy iMacach.

A Wy co sądzicie o pomyśle powrotu Apple do starego znaku? Uważacie, że da się pogodzić tęczowe logo z minimalistycznym designem, czy wręcz przeciwnie? Co kombinuje Apple, dowiemy się już dzisiaj, bo właśnie dziś planowana jest kolejna konferencja firmy z Cupertino. Czy 10 września będzie dniem powrotu tęczowego logo? Dowiemy się już za kilka godzin!