Apple w marcu ogłosi usługę subskrypcji wiadomości

Apple w marcu ogłosi usługę subskrypcji wiadomości

Opublikowano 13.02.2019 21:06 -


Uruchomienie usługi subskrypcji wiadomości było zapowiadane przez Apple już od dłuższego czasu. Może się okazać, że nie będzie to jednak takie proste, jak mogłoby się wydawać w przypadku giganta z Cupertino. Wszystko przez – nawet mnie już to nie dziwi – pieniądze. Jakżeby inaczej.

Sprawa jest prosta, a w zasadzie przyczyna problemu jest prosta. Apple oczekuje zbyt dużych prowizji od wydawców. Firma planuje uruchomić swoją nową usługę już tej wiosny, na 25 marca zwołano nawet specjalną konferencję. Pierwotnie podejrzewano, że właśnie wtedy będzie zapowiedziane wypuszczenie nowych słuchawek AirPods drugiej generacji, jednak wydarzenie dedykowane jest właśnie usłudze wiadomości abonamentowych.

Wśród największych oponentów przeciwko stawianym przez Apple warunków są tacy giganci mediów, jak New York Times czy Washington Post. Przedstawiona przez Apple oferta, opiewa na zyski w wysokości „około” połowy przychodów z usługi. Wszystko byłoby zależne od czasu, jaki użytkownicy spędzają na czytaniu artykułów. Stawka ta miałaby obowiązywać od drugiego roku umowy między wydawcą a Apple. W pierwszym roku wynosiłaby ona 30%, na co wydawcy są wstanie się zgodzić. Najbardziej razi jednak wzrost w kolejnych latach. Przewiduje on skok o kolejne 15% od roku trzeciego.

AirPods 2 i AirPower pojawią się już na wiosnę!

Aktualnie toczą się ostre negocjacje między wydawcami i firmą Apple. Jednak obie strony mają problem, a jest nim czas. Ten działa bardziej na niekorzyść firmy zarządzanej przez Tima Cooka, bo firma zaplanowała już wspomnianą konferencję i mają przysłowiowy nóż na gardle. Może się okazać, że technologiczny gigant zostanie tak ograny, że będzie musiał zgodzić się na gorsze (dla siebie) warunki. Kolejną kością niezgody w umowach, jest długość okresu dostarczania wiadomości. Apple oczekuje zobowiązania minimum rocznego, podczas gdy dostawy preferują dłuższe okresy.

Zobacz także: iOS 13 co nowego?

Cena usługi nie jest oficjalnie podana, jednak według internetowych doniesień może wynosić 10$. Tyle samo kosztuje dostęp do Apple Music. Firma chce podreperować swój budżet, po niezbyt owocnej sprzedaży najnowszych iPhone’ów, które do tej pory przynosiły średnie zyski.

Jesteśmy na #IFA2019 - zobacz naszą relację