Apple postanowiło przy okazji nowego roku nieco zaktywizować użytkowników ich smartfonów. Firma ogłosiła konkurs fotograficzny z tematem-hashtagiem #ShotOniPhone. Głównym zadaniem rywalizacji jest przedstawienie niebanalnego zdjęcia, stworzonego przy użyciu iPhona.

To właściwie jedyne wymaganie, by wziąć udział w konkursie. Akcja potrwa od 22 stycznia do 7 lutego. By wziąć w niej udział i zgłosić swoją pracę należy użyć hashtagu #ShotOniPhone. Zdjęcie może zostać umieszczone na  jednym z dwóch serwisów społecznościowych: Twitter lub Instagram.

Dzięki temu, że jako platformy zgłoszeniowe zaangażowane zostały serwisy społecznościowe, prace można oglądać na bieżąco, wyświetlając wszystkie posty po wspomnianym słowie kluczowym. A wierzcie mi — jest na czym oko zawiesić.

Komisja konkursowa składa się z 10 osób, w skład której wchodzi między innymi Pete Souza, słynny fotograf poprzedniego prezydenta US: Baracka Obamy. Prace autora można oglądać na Instagramie (gorąco polecam). Prócz portali społecznościowych można także wysłać zdjęcie w pełnej rozdzielczości na adres shotoniphone@apple.com podając opis w formacie firstname_lastname_iphonemodel. One także zostaną uwzględnione w konkursie. Wygrywa 10 prac, które wedle zapewnień Apple, zostaną wykorzystane do promocji marki. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Apple AirPods 2 jeszcze przed wakacjami

Co najciekawsze w całej historii, to okazuje się, że po fali krytyki przez osoby, biorące udział w akcji, Apple postanowiło dodać jeszcze jeden punkt do regulaminu. Mówi on o wynagrodzeniu za wykorzystane zdjęcia do promocji marki, niestety konkretów brak. O tyle dobrze, że chociaż zreflektowali się i zapłacą za czyjąś pracę. Kogo jak kogo, ale ich raczej stać.