Apple i Xiaomi prześcignęło FitBit w produkcji technologii ubieralnych w 2017. | DailyWeb.pl

Apple i Xiaomi prześcignęło FitBit w produkcji technologii ubieralnych w 2017.

Opublikowano 5 miesięcy temu -


Na początek muszę dodać że nie widzi mi się nazywanie wearables technologiami ubieralnymi ale to póki co chyba najlepszy polski odpowiednik. Szukając jeszcze lepszego natrafiłem na tekst wittaminy i dowiedziałem się tam, że póki co polskiego odpowiednika nie ma więc pozwolę sobie użyć terminu technologia ubieralna :)

Bardzo często w sieci napotykam się na artykuły o tym, że smartwatche są bezsensownymi urządzeniami. Może jest w tym trochę prawdy, ja się jednak nie do końca z tym zgadzam. Te inteligentne opaski i zegarki według mnie mają duży sens i są bardzo fajne jednak nie w tym wydaniu, w którym możemy je nabyć teraz. Jak już technologia przechowywania energii posunie się do przodu, a musi bo hamuje zbyt wiele dziedzin, te urządzenia będą u każdego z nas. W postaci zegarka, opaski, spinki, broszki, spodni, koszuli czy kapelusza bądź innego cuda.

Nie wiem, czy znacie markę FirBit ale był to do niedawna największy producent opasek i innych gadżetów do trackowania naszej aktywności. Zarówno podczas uprawiania sportu jak i spania. Ostatnio nawet kupili firmę Pebble.  A więc ten gigant technologii ubieralnych został zdetronizowany przez Apple oraz Xiaomi (często nazywane chinskim Apple nie bez powodu) i trafił na 3 miejsce pod względem sprzedanych urządzeń w pierwszym kwartale 2017 roku.

Na pierwszym miejscu mamy teraz Apple które zdobyło podium właściwie z tylko dwoma sprzętami - Apple Watch pierwszej i drugiej generacji! Dodatkowo z ostatniego wywiadu z Timem Cookiem możemy się dowiedzieć że rok do roku sprzedaż ich zegarków rośnie i to w bardzo dużym tempie.

Ogólnie sprzedaż noszonych technologii wzrosła aż o 4 miliony sztuk.

Co stoi za takim sukcesem Apple Watch? Nie wiem ale domyślam się, że chodzi o obecność na rynku, dostępność, to jak często można go zobaczyć w media. Na pewno ogromnym atutem jest design jednak sporą część sprzedaży podnosi też zmiana stylu życia grupy społecznej, w którą Apple celuje i którą na niego stać. Chodzi o zdrowie a Apple Watch pozwala bardziej zadbać o ilość kroków oraz aktywności fizycznej jaką mamy na dobę.

SAMSUNG CSC

Z innej strony sprzedaż produktów FitBita znacznie spadła w Q1 2017 bo aż o 36% do poziomu 2.9 miliona. Co za tym stoi - nie mam niestety pojęcia, może nasycenie rynku takimi "podstawowymi" produktami w porównaniu do smartwatchy.

W ramach ciekawostki wspomnę, że rynek wearables tylko w pierwszym kwartale 2017 to około 22 miliony sztuk! To ogromna liczba, która dodatkowo urosła o 21 procent w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku.

Osobiście mam Xiaomi Mi Band 2 z którego jestem bardzo zadowolony, wcześniej używałem wspomnianych w tekście FitBita i Pebble. A Ty masz jakieś smart urządzenie na nadgarstku?